OHBULAN! - Laman Socialtainment Malaysia

berita

Latest Posts

Doktor Ramal Pesakit Talasemia Ini Tak Hidup Lama, Tapi Dengan Kuasa Allah Akhirnya…

February 12th, 2016 | by Hanan Mansor | 0 comments
Kini Trending

 

talasemia patient story main

Sebak bercampur kagum! Itulah perasaan yang dirasai oleh kami apabila mengetahui kisah hidup gadis ini. Sudah menjadi suratan buat Izatul Nadia Mohd Zulkafli atau Izatul untuk hidup sebagai pesakit Talasemia seawal usia tiga tahun lagi.

Nampak pucat dan tidak bermaya pada luarannya, namun siapa sangka gadis berusia 20 tahun ini begitu cekal dan kuat semangat untuk meneruskan kehidupan walaupun doktor pernah meramalkan dia mungkin hanya boleh hidup sehingga umur 18 tahun sahaja!

Read More   Leave a Comment (0 comments)

Homestay Ini Sediakan Rumah Kebun Siap Dengan Swimming Pool & Air Terjun.. Padu Beb!

February 12th, 2016 | by Ash Nordin | 1 comments
Travelogue

kebun

Haa.. Masuk kali ni dah berapa punya banyak dah kami kongsikan dengan korang tempat percutian best di Malaysia ni. Ah, kami tak kisah! Apa yang kami rasakan menarik kami akan kongsikan dengan korang. Tak salah kan?

Terbaru, kami temui satu homestay yang berkonsepkan rumah kebun di Hulu Langat, Selangor. Sesiapa yang cintakan alam sekitar atau suasana hutan yang tenang, anda wajib datang ke sini. Jom?

Read More   Leave a Comment (1 comments)

“Dia Pergi Dalam Keadaan Tak Tahu Saya Mengandung!” – Luahan Bakal Ibu Kematian Suami

February 12th, 2016 | by Hanan Mansor | 0 comments
Kini Trending

suami anis naziha main

Berat ujian wanita bernama Anis Naziha ini apabila anak yang dikandung bakal lahir bulan hadapan tanpa bapanya di sisi.

Suami Anis, Nik Norul Hidayat Nik Mustafa? maut apabila motosikal yang ditunggangnya hilang kawalan dan terbabas ke bahu jalan lalu dihimpit kenderaan lain ketika dalam perjalanan menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) pada 9 Julai tahun lalu.

Read More   Leave a Comment (0 comments)

KANTOI! Disangka Text Dengan Random Stranger, Rupa-Rupanya…

February 12th, 2016 | by Hanan Mansor | 5 comments
Kini Trending

phonetexting

Orang kata, “cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.” Rasanya peribahasa ni sesuai betul kalau dijadikan peringatan untuk orang zaman sekarang ni, tak kisahlah untuk percakapan secara lisan atau bertulis macam dalam mesej, WhatsApp, WeChat dan seangkatan dengannya.

Al-kisahnya lelaki ni saja-saja mesej dengan random people. Nak pulak orang kat sana tu macam ‘pancing’ je cakap tengah bosan, so apa lagi, ulat bulu pun naik daunlah. Tapi apa sebenarnya yang diorang bualkan sampai kantoi dengan isteri lelaki tu?

Read More   Leave a Comment (5 comments)

Bajet Kahwin Atau Bajet keluarga? Masalah Besar Ni!!! Rilek Jangan Risau Ada Solusinya

February 12th, 2016 | by Amirudin Yusof | 3 comments
Kini Trending

bajeti

Azam tahun 2016 nak tamatkan zaman bujanglah. Tapi dah ada calon ke? eh! ramai je calon. Ada ke antara korang yang merancang nak mendirikan rumah tangga tahun ni? mesti ramai kan. Macam mana nak buat bajet dalam keadaan ekonomi yang kita semua tahu agak goyah.

Kalau dahulu bajet dalam RM10k ke RM15K dah cukup nak buat majlis yang grand. Tapi itu yang mampu la, ada je yang kahwin bawah RM10k majlis tip top. Ramai yang tak dapat nak bezakan antara bajet kahwin dengan bajet keluarga. Ha! kalau korang tu tengah dalam perancangan nak kahwin, sini admin nak bagi tahu beza bajet kahwin dengan bajet keluarga.

Read More   Leave a Comment (3 comments)

‘Ma Sayang Abang’- Anak Terjumpa Surat ‘Terakhir’ Ibu, Jemaah Haji Mati Dihempap Kren Di Mekah

February 12th, 2016 | by Ash Nordin | 0 comments
Kini Trending

ma

Pada September lepas satu dunia dikejutkan dengan tragedi menyedihkan yang berlaku di Mekah. Kren tumbang dan telah meragut nyawa ramai para jemaah haji di sana. Seramai tujuh jemaah haji dari Malaysia yang terkorban dalam insiden tersebut.

Walaupun perkara itu telah lama berlaku, beberapa hari lepas anak kepada Allahyarham Rohana Ismail telah menjumpai surat yang ditulis oleh ibunya sebelum berangkat ke Mekah. Ya Allah sedihnya..

Read More   Leave a Comment (0 comments)

Top Posts This Week


Gaya Hidup

  • Awas! Ini Kesan Negatif Jika Terlalu Dedah Anak Bawah 2 Tahun Dengan Flashcards
    5
    Gaya Hidup
    February 12th, 2016

    Awas! Ini Kesan Negatif Jika Terlalu Dedah Anak Bawah 2 Tahun Dengan Flashcards

    Mesti anda seringkali mendidik anak-anak untuk mengenali objek, angka dan huruf dengan menggunakan ‘flashcards’ kan?...Read More


Advertorial

  • Umobile Tawar 3GB Internet Secara Percuma Setiap Bulan!
    0
    Advertorial
    January 27th, 2016

    Umobile Tawar 3GB Internet Secara Percuma Setiap Bulan!

    Telekomunikasi Umobile akan menawarkan kuota internet 3GB secara percuma  setiap bulan! Anda boleh menikmati kelajuan sehingga 1...Read More