AC Mizal Tak Bayar Nafkah Anak, Tapi Masih Berebut Hak Penjagaan

AC Mizal Tak Bayar Nafkah Anak, Tapi Masih Berebut Hak Penjagaan

Dikemaskini oleh M pada February 16th, 2009
Celebrity & E-News 313 Respon

Melodi siang tadi memaparkan cerita bekas isteri AC Mizal, iaitu Shafnie yang berasa tertekan dengan dakwaan bahawa dirinya tidak membenarkan AC Mizal menghubungi anak-anak mereka. Sedangkan, no telefon serta alamat rumah mereka tidak pernah berubah, macam mana pula AC Mizal boleh berkata yang dia tidak boleh tengok anak-anak?

Malah, Shafnie berkata bahawa anak-anak mengadu yang AC Mizal sering berkata mempunyai 2 orang anak. Ya, 2 orang anak bersama isteri kedua, maka apa taraf anak-anak dia dengan Shafnie?

Shafnie – Bekas Isteri Ac Mizal

Bukan itu sahaja, AC Mizal sepatutnya memberikan nafkah kepada anak-anaknya sebanyak RM150 sebulan. Mungkin AC Mizal boleh berkata yang dia mempunyai bukti transaksi pemberian nafkah tersebut. Namun, kalau di’fikirkan logik akal, adakah RM150 memang mencukupi bagi seorang ibu tunggal untuk membesarkan anak-anak? Use your brain AC!

Kasihan anak-anak Shafnie, bapa mereka begitu gembira bercuti-cuti ke China bersama isteri kedua, sedangkan kebajikan mereka di’abaikan.

OHBULAN! berjaya membongkar sedikit sedutan video daripada hasil temuramah pihak Galaxy bersama Shafnie tidak lama dahulu. Anda tonton, dan nilaikan sendiri.

Blog Widget by LinkWithin

313 Respon

Respon dari Pembaca OHBULAN!

  1. biasa la…
    tak sangka org first plak…..
    huhuhu…

    Respon kepada juana82
    • belilah gelang edymium….. its MLM. i cheat people out of their hard earn money. i claim that my gelang cured me and gave me Captain Planet like super power.. all you need to do is buy my FRIDGE MAGNET bracelet for a LOW LOW price of 460.99. its CHEAP. no price should be placed to safeguard your wellbeing. Plus i heard you can have stronger erection. Emelia Rosnaida loves me even more because of my magnetically induced hard on!. call us now. we are ready to rip you off big time. As for my 2 other sons…. screw them……….. i never like them pun. let them rot. i just want to take care of my spastic looking son with the faggot hairstyle from now on

      please watch me making a total tool out of myself in AF7. i know i suck and can never be like Aznil but who cares! I mean ASTRO can put Zainuddin Maidin as the host and people will still vote for the stupid show!

      yang benar AC MIZAL

      HAW HAW!

      Respon kepada Obefiend
    • huhuhu…. pandai2 ler jaga anak2, org kata klu pandai buat so pandai ler jaga… x kisah ler, anak dr bini ker berape, pertama ,ke2,ke3,ke4 tetap anak!!! jangan bile dah tua esok2, anak pulak x peduli kan dia, so tuduh anak derhaka lak… huhuhuhu….

      Respon kepada Peja
      • Ex-Wife AC nie actually dah penah kawin jadi 2nd wife pas cerai ngn AC dulu… But xkekal lame coz 1st wife mamat 2 suruh ceraikn Shafnie.. I betul2 kecian ngn Shafnie. I penah t’serempak ngn Shafnie n anak2 dia di Sunway,sedih n pilu rasenyer biler org lain smue ade bw ayah utk tonton citer ape tah i xingt sgt… Tp Shafnie n anak2 t’pkse gi b’3 jer… AC cam dah lupe diri biler kawin ngn wife dia skrg. Ape jua alasan AC & Emilia yg kononyer rezeki skrg atas usaha Emilia yg cari, xsemestinyer AC bleh lepas tgan dalam hal nie. Kalu ngaku ade 2 org anak lg 2 org tu anak sape plak… Honestly i ckp mule dari AF6 i mmg dah malas nk tgk AF dah coz gara2 AC. Meluat ngn kereneh org yg hipokrik cam AC. Xmustahil 1 day anak2 Shafnie akan lebih b’jaye dari anak2 Emilia. Sape tahukn berkat doa & kesabaran sorang ibu tunggal…

        Respon kepada Alahai
    • Jantan sial,merebak bagi zuriat tapi xnak bagi makan.hazabullah betol!
      Sial lah idup ko jantan!

      Respon kepada anonymous
      • Hey…come on lah. Kenapa lah you all nak hentam AC je. Mana ada bapa didunia ni yang tak ingat anak dia. Kamu semua yang hentam AC ni pernah tak melalui pengalaman yg serupa? Kalau tak, baik jgn ckp lah.
        Secara jujurnya, saya kesinkan AC dn isterinya sekarang berlebih lagi dibandingkan dengan bekas isterinya. Boleh minta nafkah lebih, tapi tak perlu dia menghebohkan satu Malaya tentang itu. Shafnie very obvious bersemangatkan dendam yang tak putus2 terhadap AC dn amelia. Tahu tak kamu semua, kalau hati penuh dgn benci, macmana nak bahagia. That’s why di cerai the second time. I bet kalau dia tak ikhlas dgn apa dibuatnya, kebahagiaan tak akan hadir dlm hidupnya.
        Guys….chill….ok?

        Respon kepada amelia
        • Excuse me.. amelia… 8 thn shafnie dok diam jer.. malas nak turun naik mahkamah.. but org2 keliling suh die fight utk anak2.. ape ug ko ckp ni.. kesian kat kat dua manusia jahanam tu.. tolong lar k..

          die x heboh satu malaya k.. sejal lapan thn cerai ini lar pertama kali shafnie wat statement dlm tv, sebelum ni.. de x kuasa .. bodoh..

          dendam celah mana beb.. sbg ibu die fight utk anak2 lar..
          x kra lar apa alaasn rezeki ac skrg usaha amelia ke saper.. benih ac jugak yg bertanggungjwb pada Shafiq & Shabil.. ko agama apa ha? sama ngan ac kot..

          Hati shafnie penuh dgn apa perasaan pun xde kena mengena die bahagia ke tidak, ok.. jodoh die kat tgn Tuhan, tggjwb Ac tetap kena jln, no question abt that…

          die bahagia giler lar.. tenang jer org nya.. ko buta ke apa, ngok..

          Respon kepada farahnabilah
      • orang macam AC ni bersepah2 dalam dunia ni. tapi AC muka tak malu sebab dia famous dan buat perangai tak bertanggungjawab. Aku tak sokong both party tapi aku sian kat anak dia dua org tu. Beranak tau tak tau jaga. Tu pasal anak melayu byk ketinggalan, dpt bapak tak tau hukum agama.. bengap. aku mintak mahap la ac, aku memang menci org lelaki yg bodoh tau melepaskan sperma tak tau nak menjaga apa yg jadi tanggunjawab nya.

        Respon kepada ACCibai
        • aku setuju sgt2 , mamat ni mmg x tahu hukum hakam agama.. bersubang, tindk sana sini.. anak dgn emilia pun damien reeve namanya, maksud dlm islam… tarak..ikut nama cam cerita anak syaitan tu.. hishh.. nama tu melambangkan peribadi… makbapak cam setan, mana x nya.. besday wat kan hard rock, anak2 dgn shafnie.. kena hina dgn kwn2 kat sekolah ko x kisah pun AC.. mmg cam sial perangai ko.. aku doakan.. ko tua nnt masuk umah org tua2.. baru ko terhegeh2 nk ngaku Syafiq & Syabil anak ko, & anak2 ko dgn emylia wat bodoh jer nnt dgn ko.. ko tgk ar nnt balasan tuhan.. silap haribulan berkat doa anak2 shafnie yg teraniaya ni.. kena panah kilat ko dibuatnya.. ingat tu AC.. byk dah contoh2 dpn mata bukan dlm drama melayu jer.. ok.. amin..

          Respon kepada farahnabilah
          • sekurang-kurangnyer dose org bertindik tkla sebesar dosa org yg mengutuk sedare seislam sendiri…
            tengok diri sendiri dlu sebelum kutuk orang…

  2. tak btanggungjwb btul…!!!

    Respon kepada Tikus
  3. Aku suke bliau… tp bliau sgt x bertanggungjawab.
    Cisss!!!

    Respon kepada psycho_nyah
  4. Aku macam x percaya sgt bini dia yg telah menjanda 2 kali ni.. tgk tu pakai baju kebaya , tudung pun dah ala-ala kadar.
    Masa bercerai dulu habis semua harta dia amik, sampai AC pokai betul, aku pun kata padan muka AC. Syafnie kata dia boleh bela sendiri anaknya dgn duit dia & keluarga. La ni dah habih duit kot…

    Respon kepada zebra
    • SKANG N BINIE DIE N NAK PKI BIKINI PON X JD ISU
      SKG YG JD ISU SI AC NP X PKIR HT ANAK2 DIE
      GILE BOLE MNGAKU ANAK D DUE ORG JE
      300SEBULAN TUK 2 ORG
      BELANJE HRIAN KALAU SEHARI RM2
      20HR G SEKOLAH DH BERAPE?
      BUKU2+BAJU+KASUT SEKOLAH SEMUA MANA DIE NYE BIAYA
      X PKIR KE
      AC N HRP KEPALA JE BESAR TP ‘OTAK MATI’
      HAHAHAHAHHAA

      Respon kepada chenta..
    • yer aaa macik penah dengor bini dia nih ada sugar daddy lepas cerai.. tp AC kalu meluat camnopun nafkah anak bagi jer aaarrr.. jgn lupa kena ada bukti pemberian..

      Respon kepada macik bedah
    • c zebra tu sebenarnya bini no 2 AC MIZAL..haks

      Respon kepada huahua
    • yang ko masuk side AC apehal? mesti ada sangkut paut ngan AC tak pon mamak itam bini dia tuh!skang ni storynya psl anak n bini lama dia..walau mcm manapon, nafkah dia tetap kena bagi..tak kirala bini dia kata mampu ke tak mampu ke.. bangang!

      Respon kepada ariff
    • lantakla dia nk kaut habis duit ac masa cerai pon, yg buat perangai ac bukannya dia. ac sj nk nyakitkan hati ex-wife latu, dulu xsibuk nk anak pon. anak dah besar senang jaga umur 13 tahun n 10 tahun dah nk plak. anak dah besar ni apa susahnya, mahkamah pon satu, tanya jerla ank tu nk duduk ngan mak ker dengan pak, umur dah lebih tujuh tahun, tanya jer. dan lagi tgkla life bapak dia yg rosak tu, dan nafkah tu tanggungjawab takkan rm150 jer. taik hidung masin ac mizal nih.

      Respon kepada selalu
    • aku pun ada dengar cerita pasal ex biniAC ni, tapi apa-apa pun dia org dua ekor berperangai tak senoinoh, kene lah jaga anak2 tu..sama naik aje.. beranak tau, jaga tak tau. lepas tu bergaduh nak duit siang malam. yg jantan satu, yg tino pun sama.. utk shafnie, ac dan bini baru, go back to basic. yg utama hal ehwal budak2 tu, jgn selfish. kalo tak sekarang, korang akan dapat balasanNya dah masuk kubur nanti. wassalam.

      Respon kepada ACCibai
    • hello.. abis duit? ko bodoh ke apa ni.. masalah skrg SI AC, BAPAK KANDUNG BUDAK2 NI X BERTANGGUNGJAWAB AR… SENGAL.. shafnie tu fight ut anak2 ar.. ngong..

      Respon kepada farahnabilah
  5. kesian kt anak2 la …

    Respon kepada lily sara
  6. AFKUAR AC MIZAL!!! x yah jd host AF lagi la…makin byk duit,makin kdekut..x igt tggjwb…sedih aku ngk melodi smlm….huhuhu!!! hari ini mungkn hari ngko AC,…hari isok..tahulah langit tu tinggi rendah…Allah tu Maha Bkuasa dan Tahu segala2nya..smoga ngko d tmpt yg betul…
    Jgn pisahkan ibu dan ank2 nya….ko dah ada sgalanya …

    Respon kepada Mambo
  7. cerai kali kedua mcmlah korg confirm tu salah shafnie..maybe problem kat laki dia..

    Respon kepada ORG GLER
  8. Hukum menetapkan ayah bertanggungjawab terhadap kebajikan anak2. Tak kira la Shafnie tu loaded ker, anak2 dia tetap Ac kena tanggung. Takpe la, kita tggu jer prosiding mahkamah. Aku pun nk tgk drama AC ni smpai mana.

    Respon kepada pizza
  9. aku pun xtau la nak ckp pe..dorang ni ntah btul ntah x.haritu aku ada terbaca yg AC kata si shafnie tu yg tpu sume x bg jmp anak2 la hape la…
    tp yg pasti aku dah x minat AC ni!x btggungjawab punya jantan!habis madu sepah dibuang merata2.huh!

    Respon kepada wonderpet
  10. cantek nyer x-wife die..gedebusss!!! nah rs kan penangan ak AC..haprak!!

    Respon kepada baohuluna
    • tula aku pelik
      nape lelaki skunk n..
      dah d binie cun po0n ttp cr gurl len
      pstu gugurl yg dipilih tu x lawa mcm isteri die pon
      cnth:shafnie n dgn n0ra danish
      ac n mmg suke yg berkarat kot(binie die skunk) hahahaha

      Respon kepada chenta..
  11. euuuu.. ape2 jer lah AC nih..
    mmg tak patut r..

    Respon kepada ulau sawe
  12. tak berkat rezeki tu kalau kedekut dgn darah daging sendiri. Yelah, palestin yg jauh tu disibukkan, anak kat rumah disia2 kan. Nilah org berdendam.. Ala2 Israel jugaklah tu. Besok2 dah tua taulah dia langit tinggi rendah. Dahlah anak2 sejibik muka dia.

    Respon kepada nona
  13. klu xsuka shafnie pun…jgn la anak2 jd mangsa..
    kesian kt anak2 tu..

    Respon kepada aku ke
  14. mungkin AC ni ada baik orgnya…ntah2 kna kongkong bini no.2 tu…maner lah tau…diam2 ubi berisi gak…ehehe

    Respon kepada Mambo
  15. nie lah manusia tahu ‘buat anak’ tapi
    tak tahu laksanakan tanggungjawab
    sebagai seorang ayah!
    walaupun dah bercerai tapi kena ingat
    tanggungjawab pd anak² dngan bekas
    isteri dulu jugak!
    nie tak dngan isteri baru saje.
    habis lagi 2 anak tu anak siapa!
    manusia yg pendek akal tak tahu nilaikan
    mana emas & mana permata hati!
    pentingkan diri sendiri!
    jgn ingat kau senang skarang, kemudian
    hari pun kau akan hidup susah jugak!

    Respon kepada kokomo
  16. entah la…dunia zmn skang ni mcm2 terjd…da nk dkt kiamat da ni…hmmmm…insaf2 la…

    Respon kepada apa2 je
  17. LAWANYA BEKAS BINI NYA TU…(SHAFNIE)
    AKU NAK MENGORAT YOU BOLEYYY ? SUDI TAK ?

    ( ENTAHLAH LAKI ORANG ZAMAN SEKARANG NIII…

    BINI LAWA DIBUANG…KEJAR BINI YANG TAK LAWA PULAK…)

    APA PUNYA MANGKUK HAYUN DAAAA

    Respon kepada Brad Pitt
  18. ye lah….sibuk war2kan kekayaan rumah,buka restaurant tp anak diabaikan….tersentuh melihat shafnie yang bertungkus lumus menjaga anak2 dia tup2 nak penjagaan plak…boleh ke si emlylia tu menjaga anak tiri…rasanye tidak…

    Respon kepada wan rohaizah
  19. meh kat cni bg anak2 dia tu kat aku.. biar aku bela.. dah mak abah nyer problem manjang.. huh.. masa nk buat anak tu dulu pk sedap je.. xpk pasal ank2 tu besok apa jd..

    Respon kepada dharrel
  20. c ameylia bleh ke duk skali ngan ank2 tiri????
    arap kan ‘aset” tembam.sbb 2 ac tngkap lentok
    dgn bini dia.anak2 trpinggir………….

    Respon kepada sejuk
  21. SEPATUTNYE AC NI DIHANTAR KE AC MILAN JE…
    BARU DIA BOLEH MAIN BOLA…INI ASYIK MAIN BOLA
    PADA BINI BARU DIA JE,
    SAMPAI LUPA TANGGUNGJAWAB KEPADA SARAAN ANAK ANAK &
    NAFKAH BEKAS ISTERI (SHAFNI) YANG CANTIK MOLEK TUUUUU….
    ( BEKAS BINI KAU TU MENGANCAM LAH…AKU GERAM )
    MINTAK MAAF AC, SEMOGA ANDA SEDAR DIRI DAN BERPIJAK DIBUMI NYATA INI…JANGAN DOK TENGGELAM DALAM DUNIA GLAMOUR..MASIH BANYAK TANGGUNGJAWAB PERLU DITUNAIKAN

    Respon kepada ANUANUTU
  22. Buat pe ada bapa yg camtu…nyusah kan je..
    biar je la…yg penting bina hidup yg baru..
    x yah ingat2 lelaki yg sial,bodoh dan kejam tu..
    ambil masa yg ada bsrkan anak2…yg penting
    tanamkan kebencian yg m’dlm tuk bapa diorg..supaya
    bila dah bsr diorg dpt tinggalkan bapa diorg kat
    umah org tua..hakshaks…pdn muka dia….

    Respon kepada huahua
  23. seingat aku, lepas amelia beranak anak kedua, ac announce kat media massa yang dia dah beli rumah harga juta2an la sebagai hadiah kat amelia kerana bagi dia anak pompuan… masa amelia beranak tu rumah baru tu tgh diubasuai… lepas rumah tu siap renovate, dia nk bawak bini & 2 org (sahaja!)anak dia pindah rumah baru tu… Banyak kan duit dia??? Gile la lu ac… cam cipan!!!

    Respon kepada intan
  24. yeke intan? Astaghfirullah…kesian safnie ngn anak2nye tu…x bertanggungjawab lngsung pd anak2…

    Respon kepada Lodeh
  25. mmg jantan tak gune daa….

    Respon kepada badigol
  26. Cantik betul kulit wajah CT kat paper STAR..
    Cam baby…
    Sedih betul saya tengok CT…
    Hadapi dugaan ini…
    SABARLAH..CT..

    Respon kepada Mr.Zuriey
  27. bini dia ni mata duitan…..ac dah kaya jual gelang tu yg dia sibuk naik court turun court…

    Respon kepada zisha
    • tolonglah zisha, ko tak kena bolehlah cakap banyak. kalu ko kena baru ko tau tinggi rendahnya langit ni. lelaki sekarang ni banyak yang dah tak betul

      Respon kepada aku
      • ni bukn sebab mata duitan la zisha.ni sebab tanggungjawab.walupun shafni tu bekas isteri dia.tp ank tu,tertap ank kandung ac.kiter xbleh nk nafikan tu.time buat sedap je kan,tp time tangungjawab bg kat isteri je.bapak ap camtu???seorng ank memg memerlukan kasih syang dri seorng ayah.

        Respon kepada babyAllya
    • zisha, tak tahu nila apa yang sdalah dan apa yang betul. Yang betul, AC bertanggungjawab ke atas nafkah anak-anak dengan Sahfnie sampai budak-budak tu 18 tahun. Samada Sahfnie tu dah kawen 10 kali, itu bukan urusan AC Mizal.

      Respon kepada Miaw-miaw
    • “bini dia ni mata duitan” – zisha. U mean AMYLIA tu mata duitan? Ya, bab ni aku memang setuju. Semua menda dia berkira sampai hak anak-anak AC ngan Shafine pun dia nak HALANG. Mmeang MATA DUITAN!!!!!

      Respon kepada Miaw-miaw
  28. dulu laki kau sengkek ..sekarang dah berduit baru terkiyal-kiyal..aku nak kau pergi jumpa loyar .mahkamah adil..kalau kau nak tahu kalau masih kes perbicaraan setiap statement kau dikira menghina mahkamah.baik kau mintak nasihat guaman sebelum bukak mulut di media.kalau hakim kata kau salah mengina mahkamah amacam.ingat kes kau kena halau dari mahkamah oleh hakim sebab pakai baju tak semenggah di mahkamah syariah?tulah kau kena pandai main psikology.kau datanglah ke mahkamah pakai baju kurung semeter rm 3.gerenti kau dapat rm 3000 sebulan dari mahkamah.kau pakai baju tak semenggah hakim langsung menyampah tengok kau..

    Respon kepada ml
  29. ac…ac….
    sgghh x btgjwb
    kesianla ank2 tuu
    darah daging awak
    jwb la kat akhirat nanti
    kalu aku jadi ex bini ko, aku sumpah ko jadi katak
    x pn mampus kena langgar lori
    laki x guna
    jantan kasanova

    Respon kepada mie
  30. Aku faham betul jenis lelaki macam AC ni… Ex Husband aku pun macam tu juga… Sebulan sepatutnya bagi RM 200 untuk 3 org anak umur 14, 12 dan 10. Ingat cukup ke?? Nak bayar van sekolah 3 orang pun dah RM 210 sebulan. Belum nak makan dan belanja lain lagi.. Datang tengok anak adalah dalam sebulan 1 kali, kadang2 tak datang langsung!! Sibuk la konon!! Bisnes.. Org lain pun bisnes jugak lagi juta2. Buat bisnes boleh tahan.. siap keluar dalam newspaper cakap dapat sekurang2nya RM 20,000 sebulan.. nak bagi RM 200 pun susah.. Dah bercerai 6 tahun ni.. adalah dia bagi nafkah RM 200 tu 4 kali. Lepas tu buat2 lupa.. Jumpa anak, bagi sorang RM 10, buat belanja sekolah… Apa jenis punya manusia pun tak tahu… Memang sejenis le dengan AC ni.. Dengan bini dan anak baru.. bukan main lagi pemurahnya… Kat dunia ni boleh la berlagak.. kat akhirat esok.. kau terima lah akibatnya… Ada hati nak rebut hak penjagaan anak… blah lah!! Satu hari tuhan akan tunjuk juga..

    Respon kepada catgirl
    • betul2.aku sokong ko la catgirl.akak aku pun janda cam ko. tu pasal aku emosional ni. aku tengok camne ank2 dia sdey
      tapi x lama punye….aniaya ank sendiri
      rm150 yang ac diminta bagi tu pun dah kira murah sgt
      mck ko cakap,van sekolah budak je dah brape
      makan pakai,sewa umah dan aiskrim dorang
      lagi?
      tp yg paling menyentuh hati, perasaan ank2 tu
      dahaga kasih ayah
      nanti dorang berdendam, takut dorang dah besar
      nanti jadi org yang jahat
      tertekan
      ko jaga la ank ko baik2. ank xde bapak ni perlu perhatian

      Respon kepada mie
  31. aku ada tgk ac kat astro dia ada kata ank dia 2 org je..aku terperanjat lah… hai ank ngna ex dia mcm na.. tu aku.. org luar mcm ada prsann terperanjat.. nie lg lah ank dia.. x kan ac x blh baca perassan ank2 dia..
    jd dr situ kita dah tahu.. ac mmng x nk tahu yg dia ada anak lg.. maybe dia tkut nk ckp coz bini muda dia ada.. tp semua org tahu apa.aku mmng kesian ank dia..cuba dia kena yg bapak dia mengaku hya ada sorg ank.. apa perasan dia..igat lah harta dunia x blh bw msuk lubang kubur….igat2 lah ye ac…jgn angkuh sgt.. walau pun aku tgk mmng ex dia byk kuar msk mahkahmah,, tp dia nk hak dia tu je.. dulu kau x senang that why ex kau x nk ssh kan kau.. sekrg kau dah mampu jd dia minta lah.. aku rasa x salah.. fikir2 lah ye ac…

    Respon kepada shi
  32. jgnla kita harap duit lelaki @ laki…so skg baik ko buka langkah cari sugar daddy………dato k pun ko leh scandal dulu tkkan skg dah tkda dato2 nk ko…..

    Respon kepada zisha
    • ap la ko ni zisha.xad sifat perikemanusiaan lansung.bodoh la mu ni.xrteti nk pikir ke.bler kena batng idung kau tu,baru tau langit ni tinggi ke rendajh

      Respon kepada babyAllya
    • Hei zisha, apa shafnie buat bukan urusan AC Mizal. Dia ada 100 pun sugar daddy, tapi anak-anak dia dengan AC MIzal bukan tanggungan SUGAR DADDY tu. Mereka tanggongan AC MIZAL. Kat akhirat AC MIZAL kena jawab KENAPA TAK LAKSANAKAN TANGGONGJAWAB, SEDANGKAN ALLAH DAH BAGI REZEKI MELIMPAH RUAH….?????????????????

      Respon kepada Miaw-miaw
    • Ni lagi sekor. Aku baru sejuk ati baca statement lily sara kt atas. Pendek jer tp penuh kemanusiaan. Camtu la sayang.

      Bingai tul otak ko ni Zisha. Ader ke suruh Shafni cari sugar daddy? Menggalakkan persundalan yer? Dia memperjuangkan kebajikan anak2 dia yg merupakan tanggungjawab AC. Makan pakai dia tadak kene mengena dlm hal ni. Yg ko pi kait ngn Tok K tu pehal?

      Respon kepada pizza
    • zisha n jenis buduh tu yg pkiran mcm mas af hahahah
      jnji dpt jantan..
      gersang sgt k ko n

      Respon kepada chenta..
  33. Si Ac ni kalau satu hari dia kene malapetaka, mmg sbb anak2 dia ngan Shafni menyumpah la tu. Anak lelaki pulak tu, waris kuat, jgm memain yer AC.

    Respon kepada pizza
  34. tak kisah lah ex wife dia nak buat ape, anak2 tetap tanggungjawab bersama walau dah cerai. lelaki biasalah, habis madu sepah dibuang. tapi aku rasa dalam hal ni anak2 lah paling tertekan. kesian anak dia bila pergi sekolah. makbapak sibuk gaduh, semua orang tau, kalu aku, malas dah nak pergi sekolah. kesianlah anak2 tu. tolonglah ac, kesianlah anak2.kalau dah menyampah sangat pun pada exwife, ingatlah saat manis bersama dulu. anak2 adalah amanah Allah yang tidak terhingga

    Respon kepada aku
  35. Dari segi psikologi, kalau keadaan mcm ni berterusan, budak dorang tu akan membesar dgn penuh kehampaan and ending up not believing in marriage instution. Kalau kawen pun dan ditakdirkan bercerai, perkara yg sama akan dilakukan pada anak2 sebagaimana ayah mereka dh lakukan pd mereka. Yup, they tend to nurture grudge. Sgt bahaya. AC, sy rayu kalau anda terbaca komen ini, kasihanilah mereka. Hendak seribu daya, AC. Cari mereka dan mesrakan mereka ngan adik2 mereka dr rahim Emylia. Masih belum terlambat.

    Respon kepada pizza
  36. mcm mana AC nak bagi duit kan wife dia jadi pengurus, semua duit income wife dia pegang. dia peduli apa org nak ckp, asal poket penuh dgn duit. klu nak kira brapa aja RM150 tu. pakai bawa anak beli keperluan hujung minggu pun tak cukup. Klu ex-wife dia nak kahwin berapa ramai pun hak dia sendiri tapi anak2 masih ada hak dpt nafkah dr AC atau pun saja cari hal nak sakit kan hati ex-wife sbb cantik dan putih. Rasa nya ramai lagi lelaki suka yg putih dr yg gelap. AC, you are nothing!!!!……klu btl you tu baik atau bapa yg bertanggungjawab jgn malu sendiri. Jgn lupa AC pun ada anak perempuan sama2lah kita tunggu balasan.

    Respon kepada mawar
  37. Emylia klu u nak tebus kesalahan ini baik u bawa mereka balik klu hati AC tak terbuka pujuklah, tak kan dia lansung tak ada perasaan terhadap anak sendiri lainlah klu u yg lebih pentingkan harta. ingat u ada anak juga, bygkan benda ini terjadi suatu hari lagi. dahlah rampas bapa diaorg.

    Respon kepada mawar
  38. Aku tak boley bayangkan kalau AC dapat amik budak-budak tu duduk ngan dia. Terbayang di mataku muka siti Tg Perak dalam ceta BAWANG PUTIH BAWANG MERAH and NORMADIAH dalam filam LELA MANJA. Bercekak pinggang time budak-budak tue baru je nak bukak tudung saji, nak amik nasik.”Tau mencekik kedarah je!!!!!!!…………..” mesti ni ayat si Amylia………..

    Respon kepada Miaw-miaw
    • Miaw-miaw, jauhnya imaginasi ko. Tp kan, aku pun rasa camtu gak, haa haaaahuuu. Nipis kering kang bebudak tu dibuatnya. Yelah, knowing Amylia and her ‘fabulous’ background.

      Respon kepada pizza
      • Kekekekek….bukan tu je. I bet, dia mesti selalu ngutuk Shafine depan budak-budak tue. ” Mak korang tu, pompuan gatai. Sundel bolong, korang soh mak ko pi cari Sugar daddy. Jangan ganggu laki aku. Berlagak alim, pakai tudung. Ingat dia baik ke…….???????????”

        Respon kepada Miaw-miaw
        • miaw miaw ..bila i baca txt u i rasa sebak sgt2 , mmg telah berlaku kt my nephew..waktu tu umur die 7-8 tahun skrg nie my nephew 15 tahun ..waktu tu mak tiri die suka ckp benda2 yg xelok about my sister mcm yg u ckp la … tapi beza skit dgn kes shafnie becoz shafnie asking money for her ex husband but my sister she never2 ask about money things to her xhubby tiil now becoz she very berdikari and very2 sucess woman …

          Respon kepada lily sara
  39. whats ever…..lantak dia ler..yg korang sibuk , shafnie bagi mu duit saku ker….

    Respon kepada zisha
  40. Sesapa mengata bini acmizal tu jaga mulut skit.. takde sape yang kahwin nak jadi janda, jgn pandai menuduh kalau kita tak nampak.. panjang pendek jodoh allah taala tentukan. yang penting BAPAK anak2 syafnie tu MESTI beri nafkah mengikut sara hidup sekarang.. setakat rm150 sorang nak makan ape wei.. itu belum cerita belanja sekolah, orang gaji bla bla bla.. kat dunia boleh mengelak2, mengutuk bekas isteri dia.. tapi kat akhirat confem kena jawab depan Allah taala.. Besar tanggungjawap jadi BAPA tu..

    Respon kepada kittonS
  41. tkyah ckp sapa2 kena, masing2 jaga laki masing2, jgn merenyam bila dah berlaki…..

    Respon kepada zisha
  42. Nafkah tertunggak puluh2 ribu sejak bcerai.. yang baru ni bagi rm150 jer.. pemberian menghina namanya tu.. tak bertanggungjawap, cuma tau cari kesalahan orang saja untuk coverline diri dia.. aku nak boikot program AC BUKAN DiSini.. BOLEH BELAH…

    Respon kepada boikotACmizal
  43. klo btol la zisha nie amylia kn..meh aq nk ckp skit…
    weih betine karat xtau malu…!!!
    pi mati cepat2 boleh??
    pastuh ko masuk kubo meraung kuat2 skit…
    mintak ampun kat ex wife laki ko…
    ngan anak2 tiri ko skali..
    sah la ko nie dala karat,ati pon busuk nk mampos..
    kat akhirat nnt kalo la anak2 die tuntut hak die, xde alasan da ko ley bg…ko bg jeh la body karat ko tuh kne palun abis2…
    bermegah la ko skang ngan kesenangan yg ade…
    satu ari nnt kalo ko laki bini jatuh menyembah bumi, ko akan tgk betape ramainye manusia yg akn bertepuk gembire…

    Respon kepada anas
  44. whos this..maki2 mcm tkda agama

    Respon kepada zisha
  45. Nafkah tu WAJIB..Tapi sebenarnya kalau masih ada ingatan dan kasih sayang pada anak, tak perlu nak berkira sgt..takkan rm 150 pun susah nak bagi? Heran aku..ni nampak sgt lah dah tak suka anak dgn bekas isteri..apa la ko ni ac..ingat kita semakin tua..satu masa ngan anak2 la kita nak bergantung..lagi satu tak ingat ker azab kubor nanti kalau mengabaikan anak2? Bukan hanya bg duit ko boleh lepas tgn..t/j tu melibatkan semua aspek..nafkah (wang), didikan agama, fardu ain..etc..sedarlah sikit ac oi

    Respon kepada hantuair
  46. bila anak2 tu masih kecil dibiar/diabaikn tapi nnti bila mereka da besar dan masing2 berjaya/berkerjaya and myb terkenal myb millionare myb tahfiz masa tu baru nak menyesal..oh anakku!!! too little too late pop!!!

    Respon kepada lily sara
    • Pontianak Busuk Sundal Pagi February 16, 2009, 10:59 pm

      silap tuh…anak 2 terabai camni la yg akan jadi sampah srap busuk berkeliaran tepi longkang nanti…tak caya nanti tengok, ” Anak ac mizal batch pertama hisap marijuana di sekolah”..ataupun ” Keraana kesempitan hidup, anak ac mizal pecah telefon awam untuk beli makanan”..

      Respon kepada Pontianak Busuk Sundal Pagi
  47. Pontianak Busuk Sundal Pagi February 16, 2009, 10:56 pm

    Aku penah terserempak syafnie kat tesco damansara macam org pokai aje…bayar barang pon pakai duit duit syiling ajehh…anak2 dia dua ekor tu plak macam hingus tak lap aje..slebet satu macam padahal si maknya mekap bleh tahan tebal siap pakai tudung ala bienda lagi…

    Respon kepada Pontianak Busuk Sundal Pagi
    • Aitt….takakn teruk sangat? Seingat akulaa, anak-anak AC&Shafnie dah 11 and 10 tahun. Takkan masih beringus lak….? Nak mengarut tu, biolah berpada-pada Pontinak hangit……

      Seriusly speakingla, aku tak pikir mahkamah akan bagi AC budak-budak tu. Petamanya, budak-budak tu dah AKIL BALIGH. Mesti mahkamah tanya dia orang, nak ikut siapa? Keduanya, anak lelaki ikut hukum, memang dalam jagaan mak manakala anak-anak pompuan jagaan bapak, sebab bapak akan mewalikan pernikahannya. Anak lelaki tak perlu wali.

      Respon kepada Miaw-miaw
    • huhuhuhu…
      klo nk fitnah pon AGAK2 la

      Respon kepada juana82
  48. masa ngan

    SHAFNIE + AC MIZAL = LOW PROFILE + NOT UP TO DATE
    + KENA JAGA KELAKUAN + KENA JAGA
    MARUAH + ANAK2 BAIKJER…
    EMELDA + AC = RAMBUT MERAH…FASHION UP TO DATE +
    ANAK NAMER OMPUTIH..STANDARD..
    + PLANET HOLLYWOOD TMPAT LEPAK NGAN
    ANAK2..FUIYOOO

    KESIMPULAN:

    AC MIZAL BARU NAMPAK DUNIA BEEBBBBBB!!!!!!

    FULUSSS!!!!FULUSSS!!!!!ANA SUDAH TENGGELAM DGN DUNIA…DUNIAAA…

    Respon kepada DR.PSIKOLOGI
  49. malas aku nk komen pjg2 pasal ac mizal yg suka syok sendiri n syafni dgn pakaiannya yg kononnyer muslimah nih..tp satu hal jer aku nk ckp..’ANAK ADALAH AMANAH ALLAH YG PALING BESAR’..buang anak,ABAI ANAK,dera anak haaa..besok lusa mati x sempat nk bertaubat menjawab la korang kat akhirat nanti..

    Respon kepada babak
  50. A.C aka Akal.Cetek

    hahhaaa.. nice nick u have there!

    Respon kepada cik nah
  51. a.c sama mcm OTAK YG MATI
    hahahaha

    Respon kepada chenta..
  52. kakak i pandai bagi makan….

    Respon kepada emilda
    • dia pandai bagi AC makan buah betik aje yg lain tak reti saja buat bodoh atau memang pun bodoh………..kakak u tu sekolah sampai mana aja??????? sebab tak laku tulh ambil laki org dan ajaran agama zero betulkan. mcm u suka hati di bawa sana sini tak boyfriend ckp tak nak kahwin lagi dah, eeeeeehh malulah.

      Respon kepada mawar
  53. biar la ac & shafnie je yg gado2, fight kat court. kita kat sini x yah la gado2.. tabbaik kann…

    cuma dari segi agama dan logik akal, nafkah anak2 adalah tanggungjawab ayah 100%. Tidak ada mana-mana nas atau hujah2 yg menyangkal perkara ini. ini bukan soal sapa yg kita benci, ac atau shafnie. ini perjuangan untuk anak2..

    aku harap anak2 shafbie ni akan jadi anak2 yg soleh, yg balas jasa mak dia yg bersusah payah menjaga diaorang. Engkorang bayangkan, anak2 lelaki dia ni boleh diibaratkan macam malaikat di kiri & kanan dia… aku rasa nama diaorg pun bagus2, ada makna yg baik..

    anak2 ac dgn amelia tu nama cam omputih kan???

    Respon kepada intan
  54. shafnie byr juta2ke suh gaduh…huhu

    Respon kepada emilda
  55. saya rasa kalau anak dia ngan shafnie u dia beri 300 sebulan pon AC mampu jugak kan mungkin Emilia tu yang tak kasi AC beri duit banyak kat anak2x dia ngan Shafnie,well u know 2nd wife ni mulut dia lebih manis dpd madu dan lbih berbisa dpd racun…siapa pernah terkna dan ada saudara diperlakukan sebegitu rupa mesti faham maksud saya…alah tengok jer ceta anak betong bini c jagat aa c suria ngan falin…kan falin yg derita kan..

    Respon kepada Mihanna
  56. ape yg ac bg kat anak “baru” dier..patutunye bg jugak lah kat anak “lame” dier..ni anak “baru” dier bg mcm2,hidup senang..ank idup “lame” terkontang kanting..pandai buat anak,pandai2 la laksanekan tanggungjawab tu.ank ac ngn shafnie mcm muke ac la

    Respon kepada mia
  57. arwah emylia rosnaida February 17, 2009, 12:24 pm

    Yang u alls sebuk-sebuk buatpe…AA’ah!!!memang i yg hasut hubby i jng layan anak lama dia…bahaya wooo, silap2 nanti tgkp cintan balik ngan bini lama…almaklum,bini lama ayu natural, i plak sayu dan lemau…kena pepandai la jaga isi kain sendirik…cuba kalau you all kat tmpat i, mesti u all buat bende yg same kan,kan,kan…..!

    Respon kepada arwah emylia rosnaida
  58. muka taik lagi chanteks dari dia…betul la arwah…

    Respon kepada emilda
  59. emylia , kau kena ingat, ALLAH akan bayar cash sama kau! jangan jadi penghasud pada AC, sepatutnya kau nasihat atau kau sendiri yg bagi duit pada anak anak AC. jangan sebok nak amek budak budak tu jadi kau punya pembantu rumah plak.. kau ada anak perempuan tau, jangan sampai jadi karma. kalau syafnie tak betul pun, itu urusan dia dgn ALLAH. kau ada urusan besar untuk menyatukan anak dan ayah , jangan buat bodoh dan aksyen baik. kau tu yg besar punya perampas suami orang.

    Respon kepada singa
  60. Aku x salahkan Emilia dlm hal ni. She can be what ever in this world tp AC tetap ketua keluarga. Ac harus tegas dlm soal nafkah. 150 sebulan? Aduhaiii….

    Respon kepada pizza
  61. artis ni semua hazabullah! bajet baik perangai macam setan! berlagak pakai lawa2 branded2 anak kebulor xkasi makan,sial betol idup diaorg ni!

    Respon kepada anonymous
  62. ermmm AC kena ingat la semua rezeki yg ko ada sekarang ni bukan dari bini ko Emilia tu. Semua Tuhan yang tentukan. Ko kena ingat ko abaikan anak ko dengan shafnie tu, satu hari nanti Tuhan akan tarik satu per satu harta apa yang ko ada. Ko ni dah sesat jauh la semejnak kawin dgn si emilia. Emilia ko pun sama la, ko ingat la mak pak ko kat kampung tu. Mesti ko pun kasi mak bapak ko duit si AC. Apa perasaan mak bapak ko kalo ko tak kasi dia org duit. AC ko kesian la kat anak-anak ko tu. dah la muka dia org sebijik macam muka ko yang macam apek jual kangkong tu. Beringat la sebelum terlambat, kalo ko mati bila ko dah tua tak per la jugak mungkin ko ada masa nak bertobat,cam mana pulak kalo ko mati tetiba. Ha padan la muka ko masa tu.Suami dan ayah yang bertanggungjawab adalah org yang memelihara anak -anak dan bini. Sedar la woiii.
    Tak de guna ko canang kat dlm TV rumah ko yang color merah ala tokong china tu..please la tak de maknanya ko nak menunjuk ko tu mewah tapi sebenarnya hati ko tu buta dan busuk.
    Ko ingat la semua coment kat atas ni adalah doa kalo tuhan makbulkan cepatla ko lingkup. Ko tak percaya pada qada’ dan qadar ko tengok la sendiri.
    Ada bini yang elok sopan bertudung ko campakkan pasal pompuan macam emilia yang muka ala ala pe***** tu. ieeeeeee geli aku. Aku ingat masa dulu ko mula mula kawin ngan si shafnie bukan main lagi ko erkk, pompuan tu baru belasan tahun ko dah cekup. ko memang lelaki yang lemah la. Weiii balik la ke pangkal jalan. Kalau pun si emilia tu marah sangat pasal ko nak kasi duit kat anak ko, ko ceraikan jer dia.ala muka macam keling tu bersepah kat tepi bus stop KLCC tu.
    Akhir sekali aku pasti ko mesti baca ni…..Lu pikir la sendiri beb….hidup ko….jgn sampai ko mati minum racun sudah …ahaaa

    Respon kepada eira
  63. ingatlah bahawa anak2 anugerah Allah, tanggunjwb seorg ayah memang besar, dan anak2 tu adalah amanah dari Allah, knp mesti mengabaikan amanah dari Allah xtakut dilaknat Allah ke?

    yg ptg AC di mana? AC disini. i boikot segala mengenai AC! AF7 xpayah tgk, ada muka bapak xbertanggunjwp!!!

    Respon kepada betty
  64. kadang2 org yang x pandai @ x suka @ buat2 x taw jaga anak nie memang la bodoh tahap cipanzi….x mybe lagi bodoh dr itu…yelah anak tue anugerah tuhan…pikir la balik…pandai corak anak sendirik….nnt jdk la org berguna yg leh jaga korang2 gak ble tua…jgn pikir time skunk….pikir 4 ur future…..renung2kan n slamat beramal…

    Respon kepada Womanizer
  65. Ac mizal penah kata yg emylya sayang anak dia(dgn syafnie) sama macam anak dia sendiri sampai penah nak buaat bilik tidur tetamu jadi bilik anak2 ac… syafnie tu plak dah dua kali menjanda, apahal??? Tak smestinye bile seseorang itu menangis dlm tv dia betul sgt…menurut laki kedua syafnie, dia diceraikan sbb syafnie ni problem..bukan die kene tgkp ke masa kawin ngan ac dulu…seseiapa yg penah terserempak ngan syafnie pon org cakap die nie mcm meroyan,hakim pun penah marah dia sbb naik mahkamah pakai baju macam nak pegi berperang…kalau ikut logik, buat apa dia nak saman ac sbb nafkah tertunggak masuk penjara??? Lagi lah dia takkan dpt duit nafkah lagi kalau macam tu…kalau dah masuk penjara jgn kata rm150, rm1.50 pon dia tak dpt..macam lebih nak membalas dendam aje…I tak sokong ac pun sbb i sendiri benci rancangan tah mende2 dia tu..tak kelakar wlau barang sesen!!..tpi, hrus diingat, ini tidak membuktikan syafnie baik sangat…

    Respon kepada Elaine daly
  66. Tadi kuar dlm Berita Hairan, hakim mntak penyata pendapatan dn suma dokumen berkaitan Ac. Lawyer dia kata Ac x mampu. Korang baca la paper tu ari ni. Istighfar panjang aku dibuatnya. TAK MAMPU???????? Kebenaran semakin terbongkar. Go Shafnie, ko tenyeh Ac abis2san demi kebajikan anak2 ko.

    Respon kepada pizza
  67. takkan tak mampu kot kereta bkn main,cuti luar negara..
    aku dngr astro byr dia 6 angka…..setakat 150 sebulan tu takkan tak mmpu kot…

    Respon kepada juana82
  68. xpelah shafnie..anak2 x dpt bhgian d0rg kat dunia bapak dorg yg “beruntung”..kat akhirat sana dpt lah balasan..bhgian die..

    Respon kepada rosebuds
  69. Aku sokong AC coz shafnie tu nampak ja muka innocent… duit2 tu ingat sampai kat anak2 diakah?
    Dah dia tak cukup duit… itulah
    Lain kali aku pun nak buat macam tu lah, kahwin lepas tu cerai minta nafkah tinggi…tak yah kerja, bulan2 ada duit masuk…bestnya!!!

    Respon kepada Wann
  70. mawar tak suka kat mamat ni apabila semalam dia ada buat komen kat melodi, ckap merapu lain kali fikir sebelum cakap, Dia cakap ” kepada semua wanita kat luar tu yg tak berpelajaran kat luar tu, pergilah kahwin kemudian cerai. Boleh tuntut kat ex-husband duit banyak2,klu dah tak berduit”. Klu dia tak kahwin betina itu dan cerai kan isteri perkara ni tak kan berlaku, mana ada perempuan nak jadi janda. Siap tunjuk slip bank in tapi duit tu bukan msuk akaun shafnie. konon takut duit tak sampai kat anak, tapi dia tak fikirkah sapa bagi mkn anak klu bukan shafni. RM150 sorg utk tambang bas & belanja sekolah hari2 pun tak cukup jgn nak utk makan dan kain baju. Wang tuntutan RM9000 stahun memang wajar utk bayaran yuran , baju sekolah, kasut dan belanja harian (9000 / 360 hari)ia itu RM25.00 sehari. Belanja harian utk 2 org RM5, tu pun klu dah sekolah menengah RM10. seorng. Belum terlupa AC & Emylia ada degree kah?

    Respon kepada mawar
    • Ha’ah…betul3x….nyampah nengok si Akal Cetek tuu dlm melodi…yg betina sorang dok support hubby dier jer..dier x leh cmpor tgn ler…hapraks! akaun anak yg bpk nya buka tu..pun mcm bru buka jer..kalo x silap, mcm tarikhnya 8.11.08 RM8,200.00 .nak dijadikan bukti lah katakan…mmg maknya x leh ambil duit tu…si bape nya simpan wat smentara jer, pastu kuar balik..ehehe…amacam??

      Respon kepada Mambo
      • ye..aku sokong Shafnie,berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..Shafnie, fight abis-abisan, jgn biarlan anak jatuh ketgn AC dan bini dia, aku rasa si emilia tu boleh jadi mak tiri yang garang tu..

        Respon kepada Keypoh
      • buku akaun tu under nama AC & anak. Jadi utk makan2 hari2 ni selama 8 tahun duit sapa. Betul duit tu utk masa depan anak tapi bapa blh ambil sebab nama AC. Lepas tunjuk kat melodi terus keluarkan bagi kat pengurus ( Emylia). Akak dah kata ari tu AC mana ada duit semua wife dia control.

        Respon kepada mawar
        • Agaknya dah kena mandrem si AC tu dgn bini dia kot..??

          Respon kepada Keypoh
          • aaa..memang begok mamat ni sekor..buleh buek lawok plak tu masa si micheal interbiu dia kata nanti dah tua nak keja apa…itu ko punya pasal la kan…nafkah anak tetap kena kasik…kalau dah dari awal nak pikir esok tua2 baik x payah kawin…tolol betul…tunjuk buku akaun anak konon…tak guna kalau ko bank in RM 1 JUTA pun tapi duit tu ko yang kontrol nak buek apo…baik tak payah…untuk masa depan anak konon…kalau dari sekarang anak2 tu tak cukup keperluan..tertekan dah compom duit tu dah x penting dah untuk masa depan…yg si shafnie tu tuntun untuk keperluan anak2 sekarang demi masa depan la si AC tolol oiii…

            si mangkuk emylia tu pulak pandai nya cakap nak ambik anak…biar diorang yg didik…tolong gi cermin diri korang tu dulu…diri sendiri pun tak terdidik…macam ner nak didik budak2 tu yer..silap2 hari bulan di colournyer rambut anak2 si shafnie tu jadi orange & purple…he he

    • mmg haprak tul AC ni..

      Respon kepada akuke
  71. satu lagi aku x puas hati..si mamat tolol ni kata pernah nak tepon teledera sebab anak dia ngadu kena rotan kat kaki sebab x azan subuh…yer la sekurang2 nya shafnie tu nak mendidik anak x salah rasanya merotan kaki…dalam al quran pun disarankan guna rotan bawah pada pinggang…bukannya dera nama dia tu AC oooii…yer la kan nak harapkan BAPAK diorang nak didik anak memang haram la kan..sibok cari harta dunia…publisiti murahan nak cari kesalahan shafnie ler tu…

    Respon kepada slamber
    • saya pun pukul anak jiga tak buat kerja sekolah kah atau buat salah. Saya ada jiran seorg ustazah sebuah sekolah, masa dia org kecil lagi emak dia akan guna rotan utk ajar anak2 dan sekarang syukur semua jadi cikgu dan kakitangan kerajaan. Saya guna prinsip didik anak berdisiplin biar dr kecil walaupun baru 5 thun umur dia saya tetap rotan klu tulisan tak memuaskan hati akak, syukur tahun kedua di tadika tulisan dia selalu dpt A, walaupun suami kata saya terlalu tegas tapi skrang saya blh tersenyum lihat kemajuan ini. tiap petang tak perlu di ajar dah pandai buat kerja sekolah tanpa bantuan akak dan suami. Klu macam Emylia tu memang tak reti nak ajar anak dah sibuk cari duit nak bertanding sesama artis siapa beli rumah dan kereta mahal……betul kan AC……Dah kena Q/control.

      Respon kepada mawar
  72. Sapa2 yang pertikaikan hukum yang ditetapkan oleh Allah..jelas menunjukkan kecetekan akal fikiran sendiri…
    Tepuk dada tanya iman….wallahua’lam

    Respon kepada Buttercup
  73. Aku nk ajak pembaca2 sekalian, mari kita boikot rancangan yg ada AC. Biar dia jd betui2 x mampu mcm yg dia war2kan.

    Respon kepada pizza
  74. maktiri cupinipin February 23, 2009, 10:05 pm

    AC NI BANGANG CAM KAWAN BAIK DIA SI AWIE TU. MAK PUKUL ANAK ADAT LER. BUKAN MENDERA. KALAU TAK PUKUL TU YANG JADI CAM AC. MCM DAH TAKDE MODAL JE NAK BACKUP DIRI SENDIRI. AWIE DULU ANK DIA KENA GIGIT NYAMUK PUN KECOH.

    Respon kepada maktiri cupinipin
  75. awie tu bangang,ac ni tolol kwang kwang,baru skrg cbuk nak aibkan bekas isteri,nape sebelom cerai xde apa2 pon? ha jgn nak carik kesilapan kaum hawa je,bkn senang nak branak,kalo kucing xpe gak tepi jalan pon leh branak.ni bersabung nyawa,kalo tak mcm tu mana Allah swt anugerah kan wanita mati syahid jika mati branak.komon lah ac brp sgt 150 tu? anak aku bli mainan,kotak2 game kat kedai runcit pun dah dlm 200 kalo belanja tiap2 bulan,lom susu lampin,$ skolah lagi semua lom kira tu,weiii wake up son of adam,jadi lah lelaki yg bertanggjwb.kang ko mati semua Allah swt soalkan.allahualam’

    Respon kepada anonymous
  76. As an ex-duda, i understand the predicament of Syafnie N AC Mizal.

    We do not know the full story, so better bagi comments yg berbau fitnah kerana dosa fitnah amat besar.

    Pada saya, kedua-duanya salah kerana hasil pengalaman saya, bertolak-ansur adalah yg terbaik kerana anak2 tidak menjadi mangsa. Sebagai anak seorg janda, saya tidak dibesarkan oleh bapa saya tapi jenazah bapa saya, dapat saya sempurnakan kerana ibu saya tidak pernah menghambat bapa saya hingga ke mahkamah, malah diajar agar sayangkan bapa.

    Nowadays, pembalasan datang dgn cepat..tak payah ke padang masyar lagi dah, tunggu dan lihat. Allah Maha berkuasa, lebih baik kita doakan agar mereka nie dapat berbaik-baik dan lagi bagus, kahwin semula. AC yg untung heh heh

    Respon kepada Bekas duda
  77. KENAPA?????..safnie nak menangis plk..apabila ac nak tuntut hak p’jagaan anak2nya..sepatutnya dia patut BERSYUKUR kerna ac nak m’jlnkan k’wajipan seorg ayah t’hdp anak2nya..SDH 8thn KES NI X SELESAI2…JGN PLK NANTI ORG COP JANDA MATA DUITAN!!!.KALAU KITA SEORG YG BERIMAN KITA PATUT BERSYUKUR DGN APA YG DIBERI…DUIT NAFKAH ANAK2 YG T’TUNGGAK 2 RM50′000 MSKKAN AJE KE DLM AKAUN ANAK2 UTK P’BELANJAAN DEWASA KELAK..JGN ASYIK NAK DUIT AJE TAPI ANAK2 X NAK BAGI!!!!.

    Respon kepada EZA
    • soalan dan statement paling bodoh di donia penah aku tgk. kalo aku kenal ko mesti aku tau naper ko keluarkan statement sebodoh ni. nk bebel panjang pon xguna dekat statement ko nih sbb mcm bodoh jer nk explain menda sesimple nih.

      Respon kepada anak2
    • kepala hotak ko…kalau ko ada anak then orang nak rampas..apa perasaan ko..selama ni anak membesar depan mata alih2 org nak ambik…memang la bercerai takder siapa yang nak..tapi yg di perjuangkan shafnie nafkah anak2 jer…nak menjalankan kewajipan kat anak2…ada masa ker…habis yg 8 tahun ni ada ker dia menjalankan kewajipan kat anak yg sepatutnya..?? bagi alasan x dapat jumpa konon…alasan yg paling x masuk akal langsung! pergu bercuti jauh2 boleh plak yer..

      Respon kepada slamber
      • Memang aku ada kepala hotak….sb apa kau ckp nak RAMPAS..sdngkan ac jgk ada hak keatas anaknya..YA!! SAFNIE P’JUANGKAN HAK NAFKAH ANAK2 YG T’TUNGGAK SMPAI NAK PENJARAKAN AC..KALAU AC D PENJARAKAN ANAK2 2 TERUS X DPT DUIT..TERUS X ADA LANGSUNG NAFKAH!!!SKRNG NI SIAPA YG X ADA HOTAK!!!!!!.

        Respon kepada eza.yahoo.com
        • memang ko ada kepala otak..aku pun ada…semua orang ada otak kalau tak camner nak hidup…cumanya ko tu x gunakan otak yg ko ada tu dgn betul…nak cakap pasal hak konon…pasal tanggungjawab yang x terlaksana x dipersoalkan pulak yer…bila si shafnie tu x give up..terus fight perjuangkan hak anak2 dia terus nak ambil anak pulakkkkkkkkk….yg selama 8 tahun ko tak terpikir pulak nak ambik anak…jgnkan nak jenguk anak..ambil tahu pelajaran anak2…birthday anak ker..TAKDER kan…alih2 bila org dah bukak mata baru kalut nak amik anak…apa punya BAPAK namanya tu…

          ko ni aku rasa memang x paham undang2/tuntutan nafkah dalam islam agaknya yer…dah namanya nafkah yang TERTUNGGAK maknanya si AC samdol tu memang x bayar nafkah yg tertunggak tu walaupun dia mampu…sebab tu la diorang nak penjarakan AC…kalau dah tuntut masih x bayar jgk baik penjarakan jer…memang padan muka…

          ko ni aku rasa belum kawin takder anak sebab tu la pemikiran ko mudah sgt…suatu saat kalau dah anak nanti baru ko tahu apa maknanya TANGGUNGJAWAB & PENGORBANAN!!!

          Respon kepada slamber
    • Come on lah Eza, Ko boleh kutuk2 Syafnie pasal ko tak pernah jadi janda kena tanggung anak.. ko tak pernah rasa ditinggal bekas suami yang tak bertangggungjawap tak bagi nafkah.. kat msia menurut rekod mahkamah syariah lebih 50% bekas suami abaikan tanggungjawap bagi nafkah anak2.. cerai tahu bagi nafkah tak mau.. apa nak jadi lelaki zaman sekarang ni.. geram betul dengar statistic mcm ni. maka turun naiklah si Shafnie janda ni menuntut nafkah anak2nya yang keperluan sekarang dan yang tertunggak dulu, jadi Shafnie kena pakai duit dia dulu.. takkan nak biar anak makan pasir pulak.. pasir pun bukan free kena byr jugak.. mestilah dia nak tuntut balik duit dia..bukan senang nak carik duit ooii.. dahlah kena besarkan anak2 seorang diri, nak kena bayar itu ini keperluan anak.. makan minum pakai duit sekolah duit orang gaji, anak sakit dan macam2 lagilah.. kalau iman tak kuat jadilah GRO atau pelacur.. Allah taala ada berfirman.. tidak diterima amalan seseorang (bapa) jika dia mengabaikan tanggungjawap memberi nafkah pada anak2nya.. pasti disoal di akhirat nanti.. Tanggungjawap beri nafkah anak ADALAH TANGGUNGJAWAP BAPA IAITU ARTIS PUJAAN KITA SI ACI MIZAL YANG TAK SEDAR DIRI TU..

      Respon kepada JandaBaik
      • maktiri cupinipin February 24, 2009, 8:15 pm

        ITU PUN KALAU SI EZA NI BER LAKI. BONGAK JE LEBIH.

        Respon kepada maktiri cupinipin
        • Jangan2 dia pun ambil laki org tu yg bengang sgt tu, tak kan susah2 dah lahirkan anak2 senaang2 nak bagi kat AC yg tak tahu beri ajaran agama ( safnie pukul anak tak bangung sembayang subuh pun AC salah kan ex-wife- blh jadi manusiakah klu anak ikut dia). AC kena masuk lokap lagi bagus supaya Emylia rasa mcm mana besarkan anak tanpa duit (tapi dia dah banyak duit ambil dr AC, pergi sedut lemak ribu2 RM)Eza lain kali fikir sebelum beri komen.

          Respon kepada mawar
          • aku agak eza ni amik laki org pastu dia pisahkan org tu ngan anak2 sbb dia xnak ada anak tiri

          • ya betul…aku sokong..biar masuk penjara baru padan muka …bagi pengajaran pada jantan2 kat luar sana yang nak jadik bapak tapi x tau nak bagi nafkah…lagi bagus kalau sumbat sekali si Eza samdol tu sekali dengan Ac dalam lokap…muahaha..

    • ko tak tau kepayahan melahirkan anak n membesarkan anakk tu bersendirian selama bertahun tahun lamanyer…n ko tak tau keperitan seorang ibu apabila kegembiraan nya bersama-sama anak di ragut apabila di rampas sang suami yang tak bertanggungjawab…
      cuba fahami isi hati syafnie…
      bayangkan kalo ko da kawen n ditinggalkan…
      bayangkan if anak ko juga dirampas dari ko…
      bayangkan itu ialah ANAK YANG KO MEMBESSARKAN BERSENDIRIAN…itu lah tempat bermanja n tempat meluahkan perasan ko!!!
      PUT YOUR SELF INTO HER SHOES….

      Respon kepada babymiau
  78. Kesian anak2 dia org ni…tgk mak ayahnye naik turun mahkamah selama 8thn tapi kes x jgk selesai2..yg si mak dgn duit nye dan nak penjarakan bapanye..yg si bapa plk nak p’tahankan haknye..cubalah b’tolak ansur demi anak2..betul kata eza 2..ac nak m’jlnkan tanggungjawabnye yg safnie plk m’yekat..APA SUDAH JADI NI!!!!.TUNTUT MCM2 TAPI ANAK X NAK BAGI PULAK!!!..PLS 2 CKP KAT MEDIA YG AC X M’JLNKAN TANGGUNGJAWAB..selama ni m’gkin ac ada sebab knp dia x dpt nak b’jmpa dgn anak2nya.

    Respon kepada INA
    • naper baru skang dia sibuk nk anak dia. dah 13tahun dan 10 tahun. dah baper lama dia besarkan budak2 tu bapak dia xjenguk pon…

      sbb apa yg besar sgt sampai xleh gi jumpa anak. aku xnampak ac tu jenis yg lemah, mulut laser nk mampos. nafkah pon sampai nk kena saman dulu…

      apa yg dia tuntut hak dia yg diberikan utk ank2 dia. hak tu kalo dia xtuntut, akan dituntut jugak di akhirat sana…

      Respon kepada anak2
      • maktiri cupinipin February 24, 2009, 6:33 pm

        dia bukan nak sibukkan apa. Nak lari dari bagi nafkah ler. Kalu boleh satu sen pun dia tak nak bagi kat ex wife dia pegang tuk anak2 dia. Tulah kalu otak ada tapi tak nak pakai. Mungkin dulu sekolah ada belajar bab munakahat tapi dah lama sgt jadi artis, otak n hati pun dah berkarat. Dapat lak bini mcm Emylia tu. AC ni molot caM LONGKANG lah. Benci aku jantan MOLOT LONGKANG.

        Respon kepada maktiri cupinipin
  79. BAGI AKU KALAU KITE NAK JAGA ANAK2 BIARLAH DGN IKHLAS DAN HATI YG BERSIH….BKNYE WANG JADI TARUHAN!!!!!.ORG YG MATA DUITAN AJE MEMIKIR PASAL DUIT..DUIT…DUIT…DUIT…

    Respon kepada INA
    • bukan wang jadi taruhan yer…dengan hati yang ikhlas dan bersih yer…abis kalau setakat ikhlas & bersih jer, anak2 nak makan apa…sekarang ni semua benda nak guna DUIT…ada paham..kalau setakat shafnie sorang nak karau cari duit nak besarkan anak2…nak belanja sekolah anak..apa citer??

      Respon kepada slamber
    • maktiri cupinipin February 24, 2009, 6:19 pm

      bodoh lah ko nyer komen. Zaman skrg mmg sumer kena pakai duit. Agaknya ko ni beli beras pakai daun kat tepi jalan gamaknya.

      Respon kepada maktiri cupinipin
      • BODOH X APE JGN JADI BODOH SOMBONG!!!!!.MEMANG SEMUA BRG NAK BELI GUNA DUIT..KLU NAK PAKAI…MCMANA YE???.AKU PUN X TAU MCMANA NAK PAKAI!!!.AKU TAU YG D TUNTUT SAFNIE NAK PENJARAKAN AC SB DUIT NAFKAH ANAK2 YG T’TUNGGAK….KALAU AC D PENJARAKAN… ANAK2NYE TERUS X DPT LANGSUNG DUIT NAFKAH!!KESIAN BUDAK2 2..DARI DPT DUIT TERUS X DPT..SKRG NI SIAPA YG BODOH!!!!!.

        Respon kepada eza.yahoo.com
        • maktiri cupinipin February 24, 2009, 7:43 pm

          KAU LAH YANG BODOH. TAK FOLLOW UP HABIS CITER DIA ORG.. PAS TU NAK BAGI KOMEN. BETUL KATA PIZZA. BUKAN ANAK KO JE PIZZA GELENG KEPALA BACA KOMEN BUDAK TADIKA NI, AKU PUN TERUS OFF PC N. OUT .. MAGHRIB.

          Respon kepada maktiri cupinipin
        • Sbb tu hakim mintak penyata pendapatan AC, nk nilaikan AC ni mampu bg nafkah sebyk mana sebenarnya. Kalau Ac kena penjara, mahkamah bole perintahkan bank keluarkan wang dia tanpa perlu persetujuan dia punnn…. komen mcm bagus2 jer korang nie. Study dulu kes ni. Ko x heran ker naper byk yg mengutuk si Ac ngn bini dia? Pikir2 la sama, baru komen. Kan dh kena hentam teruk camni….

          Respon kepada pizza
  80. Ina ngan Eza ni sah2 x ikut perjalanan kes hak tuntutan nafkah anak2 Shafnie. Tu yg komen haru biru. Biar jer la anak2, aku pun geleng pala ngan komen budak berdua ni…

    Respon kepada pizza
  81. maktiri cupinipin February 24, 2009, 6:54 pm

    AKU NAK TAHU SANGAT-SANGAT LER… AC MIZAL BEKAS KUMPULAN 4U2C TU GRADUATE DARI UNIVERSITY MANA?…. ADA PHD KE? CAKAP BERLAGAK NAK MAMPOS. KALAU SETAKAT BEKAS STUDENT RMC BELUM TENTU CUKUP ILMU DIA SAMPAI DIA BOLEH KELUAR STATEMENT MENGHINA ORG.

    Respon kepada maktiri cupinipin
    • Usah lah bangga sangat dengan degree tu…bukannya
      atas dasar meritokrasi, tapi belas kasihan dasar DEB !
      Kalau tidak, tak dapatnye degree pun. Bangsa asing
      banyak yang lebih hebat2…kebanyakannya lulusan
      doktor, peguam, engineer – semua nya berdikari.

      Banyak orang dah masuk U pun bengong semacam jerr…
      Harap degree…itu cuma otak dia je pandai, tapi cara
      berfikir sama saja macam budak tak sekolah…cittt.

      Ada degree… tapi bangang…ada yang rogol anak,
      makan rasuah, berpoligami tapi hidup serabai, jadi
      pegawai tapi tak guna otak nak buat keje…banyak
      orang bawah tak suka dengan arahan yang bodoh2.

      Respon kepada Nak Kutuk
  82. Bekas suami yang tak mahu, atau buat tak tau, atau bagi macam-macam alasan untuk bagi nafkah bukan patut kena penjara je… JANTAN PENDENDAM MACAM NI PATUT DISULAAAAAA………………. di khalayak ramai!

    Respon kepada JandaBaik
  83. kawen aje habis cerite.
    fini tu lawe juge kan..
    takkan tak yang suke

    Respon kepada adijaya
  84. AKU PUN NAK JDI MCM SAFNIELAH…KAWIN CERAI..KAWIN CERAI LPS 2 TUNTUT EDAH,MUTAAH,NAFKAH & SEGALANYA RM$$$$$$ BOLEH BELI RUMAH BANGLO & KETA MERS….kih!!!kih!!!!kih!!!!

    Respon kepada sal.yahoo.com
  85. Kecewa dgn AC Mizal, menjatuhkan martabat wanita.. d Melodi TV3. X ada wanita yg suka BERCERAI. Bayarlah nafkah tertunggak anak tu.Anak dan besar baru nak jaga..! Kasihan Shafnie tu. Duniawi boleh lah lepas akhirat nanti , jawab sendiri ya..!

    Respon kepada hannazjb
  86. maktiri cupinipin February 25, 2009, 10:39 am

    DEMI MASA DEPAN ANAK2 HARAP MEREKA2 NI DAPAT BERMUAFAKAT DARI SEGALA HAL. WALAUPUN DAH BERCERAI JGN LER DI ABAIKAN HAK2 DIA ORANG. TAK ELOK ANAK2 MEMBESAR DGN SUASANA MCM NI. TURUN NAIK COURT, KUAR PAPER N PANDANGAN MASYARAKAT LAGI. BOLEH MEMPENGARUHI EMOSI ANAK2 NANTI TEBAWAK2 SAMPAI KE DEWASA. KESIAN LER KAT ANAK2.

    Respon kepada maktiri cupinipin
  87. Akak tak puas hati betul2 dgn Ac ,klu blh nak aje akak tlg safnie. kita sebagai wanita yg dilahirkan di dunia bukan utk di hina . Sal lain kali cakap main sedap aja . Dah terhantuk baru tahu macam Emylia pun kena ingat dia punada adik beradik perempuan & anak perempuan. Hidup seperti roda. Hati mana tak sedih klu bekas suami menghina kita di depan berjuta2 rakyat malaysia yg menonton melodi, memang patut dia sedih dan menangis apabila terkenangkan anak2. tak tahu klu Sal tak perlu tuntut duit klu benda ni terjadi kat awak (ego like my friend). secara dasarnya anggaran perbelanjaan utk seorang anak masuk sekolah & keperluan harian adalah RM300-RM400, ni tak termasuk bayaran yuran tahunan. Masa Sal dulu bapa u tak ada keluar belanja kot masa besarkan sal

    Respon kepada mawar
    • itu baru tang nafkah, benda lain byk lagik. makan minum, kekadang ank nk jugak makan sedap2, entertainment, transportation, nk g kerja nk tinggal anak kat saper? kalo tinggal kat mak pon nak kena kasik duit jugak. kalo ank kecik, nk helicopter la, geng bas skolah la, ambulan la. kalo xblh beli semua mesti nk beli jugak satu tambah2 bapak dia seronot2 melancong sana sini

      Respon kepada palsu
    • Dari aku memang menyampah kat AC Mizal ni,sebab
      dah lah tak bertanggung-jawab, tengok masa jadi
      pengacara pun … tengoklah lagaknya…macam tak sedar diri tu dah tuer…macam tak ada anak bini keletahnya…
      lu pikirlah sendiri….
      Aku peliklah macam mana boleh dia ceraikan bini (Shafni)
      yang cun body pun bergetah, semata-mata nak kejar bini
      muda( Emilia ) yang …entah…nak kutuk pun malas dah..
      Lu pikirlah sendiri….ada otak jangan letak pala lutut.

      Respon kepada Nak Kutuk
    • MAK BAPA AKU SAMA2 B’KERJA..SAMA2 KELUARKAN DUIT UNTUK BESARKAN ANAK2…SEBAB 2 LA DIA ORG HIDUP BAHAGIA SAMPAI SEKRG…IKUT LAH KATA PEPATAH MELAYU…”MUAFAKAT AKAN MEMBAWA BERKAT”.

      Respon kepada sal.yahoo.com
  88. Harap AC dan Shainie dapat jalan penyelesaian… memasing da besar.. memasing ada otak dan akal untuk di pikirkan mana elok mana tidak..

    even we know.. artis punya jalan cerita ni mmg putaq belit.. tapi kami sebagai rakyat malaysia dan sesama islam ttp doakan korang kembali ke asal kita.. iaitu ISLAM..

    so tak kita korang artis ke sultan ker… semua masalah insya allah akan selesai .. berdamai la.. kerana dgn berdamai la .. peminat dan membaca kembali tersenyum melihat anda semula.. fikir2 kan la ye korang :) … harap sgt2 mereka berdua dapat baca komen hamba nih.. sekian…

    Respon kepada GreenD
  89. ala AC jangan lupe ye tuhan tu adil dia x pernah nak tutup mate..susah sangat ke ko nak bagi duit pada anak2 tu..TOLONG JANGAN NAK MENGHINA orang2 yang x berpelajaran ye AC..sebelum kuar statment dr mulut awak tu fikirkan dulu..awak tu ade anak2 juga kalau tuhan nak kasi anak2 ko jd bodoh mcamana?x berpelajaran la juga namanya tu nanti paham????

    Respon kepada ayu..@@
  90. kecoh btol laaa… yg si shafnie tu mintak, tunggakan nafkah dia yg sjk 8 taon lepas.. se lagi, dia mntk naik jadi 500 je yg skg ni dok 300 tuuu..

    brg makin mahal wehhh.. AC ni satu, dapat dah juta2, luak ke duit ngkoo tu AC kalo ko campak kat anak 50-60 ribu? makin berkat lagi rezeki ko ada, ko tau takkk??? budusss… x blajo agama!

    biar ke lantak la ex bini tu nk kawen cerai 40 kali pon, itu tadak kena mengena ngan life ngko AC oiii.. yg ada kena mengena ngan ngko skg ni anak ngko yg 2 dgn ex ngko tuu..

    kut mana2 pon ngko kena tanggung dorang sbb tu dh jd tanggungjawab ngko.. tgk sket surat branak budak tu bin sape? adehhh itu pn nk kena cakap…

    Respon kepada makcik eton
    • betukl tu. tu yg mahkamah tetapkan 300 jeerrr, tp konfem keperluan lebih banyak daripada tu, dan kalo ac xbagi secukupnya sedangkan ko mampu, ko tetap berdosa walopon mahkamah hanya tetapkan 300 JER. jawabnya ko lepas dari segi undang2 jer la. yg mahkamah plak dia tetapkan rm300 tu berdasarkan apa, aku xtau la. kalo mahkamah tu ditipu ko mungkin hakim tu lepas la tp kalo sbb hakim tu bias sedangkan dia tau ko mampu, dengan hakim2 skali terseret ke muka pengadilan YANG MAHA ADIL.

      Respon kepada palsu
      • Mahkamah tetapkan 300 sbb dulu dia sengkek, x semewah skrang.

        Respon kepada pizza
        • Tu yg AC takut nak tunjuk penyata gaji , takut terkantoi. Ialah dia cakap 150 seorg sebab apa2 terjadi dia tetap akan dpt bayar ( betul kah tak ) untuk 8 thn lepas. tapi sekarang bagus safnie minta ikut kemampuan sekarang atau nilai wang sekarang, baru padan. dia ingat senang2kah nak kahwin 2. Macam nilah Emilia suruh aja AC rujuk balik susah senang makan sama klu u tu baik sangat macam u ckp habis cerita.

          Respon kepada mawar
          • betul…..kata mawar sebab sy dah rasa semua.tak ada nafkah anak-anak.tapi syukur sekarang ni berkat kesabaran
            anak-anak dah berjaya..untuk safnie banyak-banyak berdoa
            kepad ALLAH kerana dia maha adil dan maha mengetahui….berjuang lah untuk anak-anak bukan untuk diri sendiri.. pedulik apa dengan orang kata.

  91. aku ada jgk anak nk bagi makan…ingt ac tu byk sgt ke masuk…mcm2 nk kena bayar….tapi org tktau…….rumah besar, kereta besar pun x beli lagi……….manusia tkpernah memahami masalah dan perasaan manusia lain….

    Respon kepada bini ac
  92. Sorry, i confused. Anak ex-husband shafnie ( hubby no 2) dulu my student. Dia kata mak dia dah meninggal. Ayah dia duda. Shafnie tak rapat dgn anak tiri dia sbb dah besar. Dia pun ngaku ayah dia ni suka perempuan, tu yg tak sesuai.
    AC mmg tak patut, sebulan, i spend RM70 for tuition, RM 100 belajar agama, RM 50 baju, RM 30 makan luar, tak campur lagi benda2 kecik yg lain. Mana nak cukup duit RM150. Kalau dia ambik anank2 dia duduk dgn dia, mesti tak sanggup nanti, belanja besar. To me , dia gertak je nak ambik so that shafnie takut and withdraw.
    Lagi satu I rasa busuk hati betul AC ni, tak nak bagi duit utk cuti dan entertainment. Kenapa dia tak bawa anak2 berjln sebelum ni. Kerja dlm industri hiburan, patutnya fhm semua org perlukan some kind of entertainment. I cukup respek org yang dah bercerai tapi sanggup menyenangkan x-wife supaya kebajikan anak2 pun terjaga. Ini takut sgt shafnie tu hidup senang. Yg paling lawak, berdoa suruh shafnie cpt bertemu jodoh supaya tak nyusahkan dia

    Respon kepada jules
  93. ape maksud AC tu..
    adakah..
    agak culas?
    asik cau.?
    asik cong?
    apalagi..mungkin tidak.atau
    agak cermat!simpan duit utk mase depan
    bolih jadi..ape kate

    Respon kepada adijaya
  94. ac tu memang x ada hati kut.dia punya hutang dia punya pasal.anak mesti bagi nafkah.RM300 ingat cukup ke.bodoh betul ac

    Respon kepada Zariza
    • hutang tak akan habis dlm dunia sebab manusia macam AC tak pernah puas dgn kekayaan. Dia lebih rela di kutuk drpd bagi nafkah kat anak. Dulu masa budak2 tu masih pakai diamper dan menyusu ada dia ambil peduli ini bukan tuntutan baru tapi dah 8 thn tak tak selesai lagi. Yg masalah sekarang AC saja nak burukan isteri dia sebab dia dengki ada org nak ambil safnie jadi pengacara kat TV. Klu tak nak bagi nafkah baik jgn bagi komen, AC ni mana ada bakat saja Astro ambil sebab bayaran murah (macam AF7- klu Aznil maybe gaji x2). Dia ambil kerak nasi org lain.

      Respon kepada mawar
  95. sakit hati aku tgk komen ac kat melodi hari tu..siap undang melodi dtg jumpa die..shafnie melodi mula2 die x nak jwb..pas pujuk2 baru die jwb..pastu siap tunjuk simpanan yg dia buat utk ank2 die..aku rs mcm baru buat je buku bank tu..hmm..pastu bini die tu sibuk2..ckp die ade ank2 nak bsrkan..klau dah tahu mcm tu..knapa dulu sibuk2 nak hancurkan rumah tangga org..siap bg statement kat paper dulu..ms tu ramai kutuk die ngan ac sbb nak kawin..blh plk die ckp ingat pompuan pakai tudung baik sgt ke??..berbanding dgn rambut berkaler2 mcm die..org yg bertudung lebih baik di pandangan org tahu x??.. n ac shafnie tu pukul ank2 nak mendidik ank2 die..even bpk aku ms kecik pon pkl aku spy aku x buat silap lg..knapa baru skarang nak tuntuk hak penjagaan ank2..knapa x dulu2 lg??..sbb ank2 dah besar sng nak jaga kn??..

    Respon kepada caramel
  96. ..please lah jgn ckp kat melodi selepas 8 thn mediamkan diri baru nk bg statement sbb x nak mengaibkan org..abis tu yg kau tulis kat facebook psl kes tu bkn statement??..siap kata org yg x berpelajaran tinggi nak kawin cerai pastu mintak duit..helo!!..byk org yg berpelajaran tinggi pon perangai teruk ok??..please lah jgn jd duta utk gelang yg merepek tu..knn2 utk kesihatan..dlm islam bkn dilarang ke lelaki pkai gelang??..rambut pon berwarna..dah sah2 lah rambut tu x leh serap air wudhuk tu..ac lu pk lah sendiri ok??..bercakap tu bkn main sedap mulut je..sbb nnt awk yg malukan diri awk sendiri..

    wassalam

    Respon kepada caramel
    • AC mana tahun pasal agama, klu dia baik tentu wife dia pun pakai tudung dan dia tak warna rambut (maybe tak pernah sembahyang). Cuba Emilia ambil RM150 untuk dia besarkan anak, baru dia tahu tinggi rendahnya langit.Dia kata ex-wife jahat tapi rasanya wife dia lagi jahat sebab ambil laki org. Kesian betul kat safnie , sabar ya dik.

      Respon kepada mawar
  97. Ya ALLAH..ko berikan lah petunjuk jalan yg benar dan hidayah kepada hambamu yg bernama AC ini…amin

    Respon kepada Mambo
  98. Jantan memang tak sedar diri susah dulu dgn bini. Bila senang sikit lepas tu ada betino mengacau tinggalkan anak bini. OOiii hang beli spender pun kadang kala dah melebihi RM150. Anak2 nak makan ape weiiiii. Buat lawak je pandai(tak sepandai Aznil). Memang ibarat si kudung dapat cincin.
    PUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    Respon kepada Angel
  99. dia kate ada saving untuk anak sampai rm8k tuh… tapi buku bank anak2 dier tu baru sgt2… cam baru boh dalam bank untuk wat bukti tunjuk kat melodi… logik ke kawan2 kalau dier kater x mampu?… cakap berlagak… pastu… ntahla… aku malas nak layan karenah si mijal tuh… Semoga c mijal tuh dapat hidayah dari Allah Yang Maha Pemurah… yang berhak menghukum hanya Dia… Takbiir!!!!!!!

    Respon kepada aslam
  100. aku dah start benci giler dgn mamat bodoh ni, ada di suruh org x berpelajaran tinggi kawin pastu cerai…wei mangkuk tingkat, kau lah kawin ceraiiii..pastu kene mandrem dgn bini itam kau tu..ingat kau dpt jd pengacara AF boleh tunjuk lagak bagus…cakap pun tak betul..konon tak kisah apa org nk cakap pasal kau..INGAT KALAU 40 KALI ORG CAKAP KAU BODOH…ITU DOALAH BODOH…DAM..DAM..STUPID..
    BENCI GILER AKU NGAN KAU…
    wei emilia..nasihat sikit laki kau yg berlagak tu..
    idiot…

    Respon kepada Janda Cantik
  101. TAKDE ORANG NAK KAHWIN CERAI.. KAHWIN CERAI.. LEPAS TU MINTAK DUIT.. KALAU CERAI TAKDE ANAK TAK JADI MASAALAH.. KERANA NAK BESARKAN ANAK SEORANG DIRI TANPA SUAMI (SELALUNYA MAK YANG MENJAGA ANAK SELEPAS PENCERAIAN), ISU DI SINI ADALAH AC MIZAL YANG PENDENDAM NI GAGAL BERI NAFKAH…… TAK PERLU CERITA POMPUAN PAKAI TUDUNGPUN PERANGAI TAK BAIK KERANA TUTUP AURAT ADALAH PERINTAH ALLAH, BERDOSA TAK TUTUP AURAT.. WALAUPUN PAKAI TUDUNG KALAU NAK JADI JAHAT JUGAK WALLAHMUALLAM.. NAK TUDUH SYAFNIE JAHAT, KAHWIN CERAI KITA TAK TAU APA MASAALAH DIA.. SEKURANG2NYA DIA BERKAHWIN, KITA TAK DENGAR LAGI DIA BERZINA.. BERDOSA BESAR KALAU TUDUH SEORANG PEREMPUAN JAHAT TANPA BUKTI SAHIH.. BINI2 ORANG ZAMAN SEKARANGPUN BANYAK BERZINA DENGAN SUAMI ORANG TAU..CUMA NASIB DIAORANG BAIK TAK BERCERAI.. KALAU AC MIZAL MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAP SEBAGAI BAPA MEMBERI NAFKAH ANAK2 SHAFNIE PUN TAK PERLU KELUAR TV TURUN NAIK MAHKAMAH..

    Respon kepada Kitton9
  102. WEI KOWANG N AKU D JUMPE ARTIKEL/PENGAKUAN DIE DLM FACEBOOK DIE KOT..KOWANG BACE AND NILAI LA SNDR HAHAHAHA…

    Petikan daripada Facebook milik AC Mizal..
    “ok sekarang i nak share dengan u all pasal kes yg dah bertahun menghantui i.KES NAFKAH ANAK.kat sini i nak share yg i ada bukti bank slip n buku bank anak i dulu yg emylia masukkan duit every month.Tu sebabnya baru-baru ni my EX WIFE GAGAL MEMENJARAKAN I DI MAHKAMAH!The reason i senyap bcoz tak nak mengaibkan sesiapa n tak anak jadi mangsa.And at the moment i tengah fight utk dapatkan dua dua anak i yg dulu…so kepada ada yg mengata i ttg kes TAK BAGI NAFKAH NI…alhamdullilah i ucapkan sebab bagi pahala u all kat i…yg understand the situation tq for the support.Ibukan tak nak atau lupa dgn anak dulu TETAPT DI HALANG BERJUMPA DENGAN MEREKA!HP yg i beli pun tak berjawab.And ramai tak tahu yg my EX WIFE dah kahwin lain selepas bercerai dgn i dan bercerai lagi…ok u all fikir sendiri siapa betul n siapa salah!Hanya pesan i TUHAN TAHU SIAPA BETUL,SIAPA SALAH….ALHAMDULLILAH!”
    “tak de lah i kesian my wife emylia,tak pasal pasal dia kena tempias,every month dia yg masukkan duit nafkah but the other party cakap tak ada,even on hari raya emy masukkan 1000k,but the next week ,keluar article my ex wife ckp tak bagi..tapi kita tetap sabar .Tuhan akan tunjukkan nanti siapa betul siapa salah…hanya mcm i ckp i tak nak mengaibkan walaupun sebenarnya i blh saman malu,sebab kenyataan tak benar.Tq for ur support guys,it was a long 8 years,jaga mahkamah pun dah kenal i….ada parking spot lagi…punyalah lama!”
    “Doakan utk i…sebab tengah fight utk dapatkan anak….sebenarnya i tak dapat jumpa anak i dah 2 tahun….!I hope u all will understand kenapa i luahkan perasaan ni sebab reporter tak minat nak tulis pasal i,they r more interested in condeming me..tapi tak pe i tawakal je!tq again guys!”

    Respon kepada chenta e niya..
    • Mmg la si Emy tu masukkan duit dlm bank tp acc saper? Acc yg Shafnie x ble access, nk buat hapah? Duit tu x sampai kt tangan dia, sbb tu dia claim x-laki dia x bayar nafkah anak. AF7 ni hilang seri sbb AC jd pengacara. Astro has better sought out this problem. Aku mmg tukar channel kalo muka AC kuar TV kalau x aku buat dosa mencanak2 dgn maki dia x henti2.

      Respon kepada pizza
      • ntahnyer, tgk la. buku acc pon dok kat tgn dia bukannya tgn shafnie. yg dia takut sgt shafnie tu hidup senang kenaper? busuk hati punya orang. betul ker ada masukkan duit. okei, kalo betul ada masuk, ada tak kluarnye? itu yg penting. kalo boleh masuk xleh kluarkan buat apa, bodoh bangang. nak tunggu budak2 tu blh sara diri sendiri baru nk kasik kluar ker?

        Respon kepada anak2
  103. Kalau btui sayang anak2 dia ngn Shafnie, takde la budak berdua tu x penah tengok muka bapak derang sampai dua tahun. Kerja satu bumbung. Agak2 apa perasaan anak2 Shafnie tengok bapak derang pi holiday oversea bwk adik lain dan ignore depa. Aku harap sgt anak2 Shafnie jgn jd pendendam besar nanti. Aku sgt bersimpati ngn bebudak tu.

    Respon kepada pizza
  104. aku punye suke laa February 27, 2009, 9:08 am

    AC ni bengap kan.. bengang aku tgk melodi ari tu.. the points is mamat ni tak bg nafkah kt anak2.. yg dier p lelebih ngutuk bini dier tu pehal.. buat anak nak..
    bg nafkah utk anak tanak.. pastu wat kenyataan yg bukan2.. nk cover la tu…

    Respon kepada aku punye suke laa
    • biasa la tu…
      dasar lelaki…nyampah plak baca kenyataan tak dapat jumper anak 2 tahun…kalau betul ko sayang kan anak….ko akan berusaha apa cara pon nak jumpo ngan dorang…lagi pon macam bodoh sebab ko ngan bini ko sebumbung…bukan nye tompat kojo jauh jauh….bongok!

      Respon kepada babymiau
      • Even si AC nie tak suka giler with ex-wife dier, dier takleh la bencikan anak2nyer skali..kan anak2nyer tu kan darah daging dier sndirik..adoyai apadaa si AC nie..aku kesian tengok anak2 dier, tak pasal2 jadik mangsa keadaan di atas perbalahan kedua2 ibu bapa dieorang..kalo aku jadik anak2 si AC nie, msti tension gilerr dowh, maunya aku tak memberontak n nak tunjukkan segala ketidakpuasan ati aku!!..aku doakan anak2 si AC (anak AC with ex-wife) ini sentiasa dlindungi Allah n diberikan kekuatan utk menghadapi smua nie..amin..

        P/S: AC, kesian dowh anak2 lu!!..kecik2 lagi ader bad history ..kalo dieorang tidak dibimbing sewajarnya n tidak ader ketahanan diri yg kuat, aku takut depa akan jadik perangai cam si Fasha Sandha tu..harap2 simpang malaikat 44 lah..Lu, kalo lu tak suka sama lu punyer ex-wife, janganlah lu benci skali anak2 lu..darah daging lu sendirikk..n awatla lu ni tak bertanggungjawab..nafkah anak2 tu kan wajib..adoyai..gua takut, kalo lu kufur dengan nikmat pemberian Allah, Allah akan tarik woo sgala rzki pemberian NYA ngan sekelip mata sja..

        Respon kepada AKU ARIES,,,,,
  105. xpayah ar kecoh2
    byr je trus nafkah tuuu
    jgn kecoh2
    kte mesti bersatu padu utk ank2
    bak kata pepatah melayu
    “bersatu kte teguh,
    bercerai byr nafkah anak…”

    Respon kepada grrr
  106. kalau sayang kat anak, kau mesti cari anak tu sampai dapat kan, even apaa pun terjadi, bcoz love more stong then money, but in this case, u money is more value then u anak kan AC..so, kau nk cakap apa pun org dh tak caya kau dh..kalau ranting AF tak drop pun,org nk sokong budak dlm AF tu..kalu kau tak de lagi bessttt, sb nanti terpaksa pulak aku kutuk kau setiap kali kau keluar TV.. hello ASTRO AF producer…please lah AFUNDI AC keluar..penat dh nak kutukk dia..poyo over

    Respon kepada Wawa_S
    • Bapak yg betul2 sayang anak…. tuh.. mcm Raja Bahrain tu. Sanggup gadai nyawa seberang laut amik balik 2 org anak dia demi menyelamatkan akidah anak. Ini si AC keje satu bumbung ngan ex-wife bole kata xtau nak carik anak kt mana????? Cilakak punya jantan, bapak x guna satu haram.

      Respon kepada pizza
  107. i wonder apa kelulusan AC ni coz kenyataan dia dlm MELODI betul2 menggambarkan cetek fikiran sbgai lelaki dan ayah. Kata taknak menjatuhkan maruah demi anak2 tapi kenyataan dia very personal and out of point. I wud really like 2 know the entry date of the RM8000. The book looks new n macam sekali masuk je. Who in the right mind , simpan duit utk kegunaan anak2 tapi pegang buku akaun. AC, u know what u can do with d little RM300 u shud pay shafnie? It is d amount of money u pay for teknik rebonding ur hair, WITHOUT d colouring! As colouring will fork out another RM200. Well, u shud know, since both u n ur present wife go for hair treatment. N guys, shafnie cannot b rich with that amount of money, please lah, Unless, ur ex is a millionaire, no woman can be rich by ‘kawin-cerai’. Open ur eyes lah, ikuti kisah2 mahkamah sikit!

    Respon kepada jules
  108. sori la, nak menjengah..i ni bukan nak sgt cerita pasal artis2 ni, tp pasal case ac mzal ni, tertarik plak..sebb statement dia dlm melodi aritu…
    1.mmg x patut bg 150 je, sgt skit giler.
    2.apa nak condem si shafnie tu, dia fight untuk anak2 dia je
    3.yg paling best tu, ac ckp klu dia dah tua nnti, takkan nak bg nafkah kat anak2 smpi ribu2 tu, dia ni x blaja tinggi ke, tu tak tahu kot…setahu aku bg nafkah anak smpi umur 18 je , pling busuk pun, lg 5-8 tahun je lagi tgl nak bg nafkah anak2 dia…bodoh tol ac ni, benda senang mcm ni pun tak tahu.
    4.senang2 ckp sesape tak blaja tinggi ble kawin2 cerai, mcm la ac tu skolah tinggi je
    hahaahah
    dia laki bini blaja mana dulu?tak pnah dgr pun dlm mana2 majalah
    5.apa nak kecoh2, bg je la sorg seribu sebulan….
    6.aku keje kat bangi, kat opis aku ni ramai yg kenal shafnie, mmg cntik, siap anak dia satu skolah dgn nak kerani opis aku ni….

    AKU SOKONG SHAFNIE

    Respon kepada anti cerai
    • Emylia Rosnaida dan AC Mizal March 2, 2009, 5:35 pm

      Emylia: Saya sekolah takat srp aje itupun kantoi…last-last saya balik tabika balik belaja A,B,C..Lepas C ape ek?? Oh yes, D!!
      AC: Saya plak takat darjah 4 aje itupun dari darjah satu sampai 4 tak sudah-sudah dok kelas pemulihan..Alih-alih cikgu tak bagi saya masuk sekolah sbb asyik kena tangkap basah…

      Respon kepada Emylia Rosnaida dan AC Mizal
  109. Ohhh patutlah, so sekarang bagi anak duit byk2 so that depa berpendidikan dan tak cetek fikiran, okay? ;)

    Respon kepada jules
  110. eh, mana korang tahu si emilia ni hitam?ramai kata dia hitam…hehehehh

    Respon kepada anti cerai
  111. hitam ke putih ke, itu sudah ketentuan. Yg penting, biar hati baik dan ikhlas. Jgn lah kutuk sebab fizikal. Semua ada kelebihan dan kekurangannya. I hope emilda sedar dan be fair , treat anak2 tiri sebaik u harap people treat ur own children.

    Respon kepada jules
  112. sekeh kang.. March 6, 2009, 9:56 am

    …ac,ac..kau ni tau buat anak je..tp x tau nak bertanggungjwb…kau ingt tiap2 bln kau hulur RM 150 tu bnyk sgt ke…sara hidup kt KL ni tinggi..sume perlu duit..kau xde akal ke ac, jgnlah kau sreonok dgn kehidupan baru kau je..fikir2kanlah kebajikan anak2 dgn bekas isteri kau tu gak…ni sume amanah dr Allah…kalau kau mngelak di dunia..terimalah balasannya diSANA nnt….

    Respon kepada sekeh kang..
  113. bungatahiayam March 8, 2009, 1:39 pm

    pehal plak si janda yang mintak duit suh masukkan dalam akaun dia??? duit tu kan untuk anak2 ac… pastu plak dia dah penah kawin lepas cerai dgn ac…

    Respon kepada bungatahiayam
  114. susah kalau org yg tidak ada didikan agama yg asas…inilah jadinya…kesian pd anak2. nmpk sgt AC tiada didikan agama, dia xtahu hukum agama, sebab itu dia cakap pun spt org tiada iman. semoga Allah membuka pintu hatinya utk mensyukuri kehidupan ini, dan menghargai anak2 amanah dari Allah ini. Amin…

    Respon kepada betty
  115. hahaha…apela komen korg sume ni???ni namenye komen mengikot perasaan..hahaha..kte tgu n lihat je ape yg akn berlaku pasni…jgn main2 dgn isu agama…jgn laukan kaum melayu…takkan melayu ilang di dunia…jagelah negara kita…hahaha…politik plak…

    Respon kepada Raja SmS
  116. siti fatimah March 8, 2009, 8:20 pm

    kite baru dgr satu pihak.. cube kite tanye pihak satu lg..

    Respon kepada siti fatimah
  117. kat opis aku ni, anak kerani aku satu sekolah dgn anak ac ni…yg darjah 4 tu..bila classmate dia ckp mama dia glamer masuk tv, anak ac ckp…”mama kita takde duit,tu sebab mama kita kena kerje..ayah kita dah lama x bg duit, dah lama x jumpa kita”…

    alahai, kesiannyer dgr mcm tu…

    Respon kepada anti cerai
  118. utk shafnie:- erm kalo aku jadi ko aku akan usaha kuat bela anak2 daripada meminta nafkah dr AC tu. Dah dia tak nak bagi. ko kena buktikan lah yang ko mampu bela anak sampai besar, jadi org yg berjaya dunia dan akhirat. anggap jer ni cabaran dan dugaan utk ko. Berusaha cari duit yg halal , yang berkat. Ok. Aku doakan yang terbaik utk ko.

    Respon kepada semutmerah
    • Ya aku sokong semutmerah nye pendapat sebagai ibu tunggal kite buktikan..yang kite boleh membesarkan anak2 sampai besar dan menjadikan anak2 kite org yg b’jaya tanpa mengharapkan duit bekas laki…biar apa yg dia buat…dia tanggung di akhirat..kite sebagai wanita yg b’kerjaya buktikan yg kite jugak berkemampuan melakukan dlm semua hal….naik turun mahkamah pun x guna klu kes x selesai2 jgk…NAMPAK SANGAT KITE DOK GILA2KAN DUIT BEKAS LAKI…MCM ORG MINTA SEDEKAH JADINYE…PADAHAL 2 SEMUA HAK ANAK2….

      Respon kepada rimauya
  119. aku ni dah melalui..susah naik turun makamah nk tuntut nafkah anak pada jantan yang tau guna “anu” je..150 zaman skrg?korang fikir la sendiri..pada aku la kan org mcm az segal ni sama mcm anjing..tabur benih je tau..masyarakat tau nk kutuk janda.bistu jantan jg spesis ac ni bagus sgt ke..

    Respon kepada mamamia
  120. tuhan akan tutup rezeki ac sampai bila2 hingga nak cari sesuap nasi pun susah,bab mganiaya darah daging sdiri,tgk istri baru awie klu semua mak tiri d dunia ni mcm bini awie smua ibu pun tak tkt tinggalkan anak dgn mak tiri,istri awie patut d beri pujian…tak mcm ac gagal mdidik istri tak guna punya org…..benci gila dgn ac

    Respon kepada qis
  121. xbleh bagi memey.memey kan naif,nanti xterusrsu pulak c norman tu,nk pakai baji maner,nk g pukul berape.memey tu naif orng nyer.ahakz

    Respon kepada babyAllya
  122. kak mawar da bce blm komen utk mmey y beezebowdy hntar.jenguk r ruangan tu dulu.

    Respon kepada babyAllya
  123. ajaran supaya anak2 AC benci emak dia org atau ajar bila dah besar kahwin 2 atau 3 org macam bapa dia.

    Respon kepada mawar
  124. Entah2 anak2 dia pun dah menyampah dgn bapak dia..kui..kui..kui..

    Respon kepada Keypoh
  125. Anak dia sendri pun diajar berambut panjang smpai budak Damien tu nampak cam pompuan. Jgn harap la anak2 Shafnie bole jd elok. AC patut berterima kasih kt Shafnie pasal didik bebudak tu azan sbb anak dia, dia ajar jd pondan.

    Respon kepada pizza
  126. hahah..lawakla korang

    Respon kepada akuke
  127. ha’ah kreatiffff…!!!
    pacha santau!! huhuuhu!!

    Respon kepada babymiau
  128. pasha sundal santau siang dan malam lg best ape hahah bak kate sepah ler ahhahahaa

    Respon kepada chenta e niya..

Beri Respon Anda

Sertakan nama, email dan url ada jika ada!

Arkib

Anda sedang membaca entri AC Mizal Tak Bayar Nafkah Anak, Tapi Masih Berebut Hak Penjagaan.

Kembali Ke Muka Hadapan

Siapa di OHBULAN!

Tweet… Tweet…

Ikuti OHBULAN! →

Komen Terkini

  • Mama Murai: *Ralat* bukan MR M tapi —–> MR N tak payah duk promote web hg tue….. cari pelanggan...
  • Mama Murai: Kesian M.. sabar jer lah M… nampak sangat ada yang just mengambil kesempatan kata you tue best.....
  • hohoho: endon memang kepale nenek dia yg peliknyer mcm mana dia bley tau kita pyer citer and lagu padahal kite x jual...
  • aku: btl la mea..ak pn nek png nga dorg nih..duk nk mngata org jer..diri sndri xsdr..bwk2 la muhasabah diri..kurg org...
  • aku: toyol:bagus btul si toyol nih..respect org mcm 2..bt bufday parti anak jmput ppuan sparuh bogel..mgkin org mcm 2...
  • bengang: ape ni oh bulan kate dah kembali??ni still tak update2 pun???ke dah kembali ke rahmatullah?aritu beria2...
  • Reena: Rinduuuuuuuu..rindu serindu-rindunyaaaaa…..( kata dalam hati ada taman..kaaaann). M, biarlah apa pun nak...
  • eyu: tak tahu nak komen macam mana.. tapi elok daripada x bertudung..
  • hahahha: baik distribute je borang miss malaysia utk orng melayu balik…xyah la dorang t’gedik kt...
  • research: apa guna lumba haram…. xder org sanjung…. dunia luar tidak kenal korg…(jaguh kampung...
Improve the web with Nofollow Reciprocity.