Aku Kesian Weyhhh - Kerana Simpati, Gadis Ini Tak Sedar Ditipu RM500 Oleh Seorang Makcik - OHBULAN!

berita

Aku Kesian Weyhhh – Kerana Simpati, Gadis Ini Tak Sedar Ditipu RM500 Oleh Seorang Makcik

April 19th, 2017 | by Hanis Aliaa | 14 comments
30.3K
reads
4.6K
shares
Isu & Kontroversi

headerPenipuan nie datang dalam banyak bentuk. Kalau sekarang banyak penipuan melalui maya. Tapi penipuan secara berdepan pun tak kurangnya. Namun, kebanyakan kita susah nak terpedaya. Tapi macam mana pulak jika penipuan tu melibatkan warga emas? Nak-nak kita memang mudah tersentuh dengan warga emas.

Lelaki ini berkongsi kisah rakannya yang diperdaya seorang makcik. RM500 lenyap begitu saja dan dengan mudah diberikan kepada warga emas terbabit. Semuanya kerana kesian dan tak sangka pon dia akan menipu. Admin baca cara dia cerita ni kesian ada nak gelak pun ada.

Makcik power mengayat. Screen Shot 2017-04-19 at 11.22.36

1

2

3

4

3 kali pergi ATM cucuk duit.5

6

7

Sampai rumah baru rasa macam ada tak kena.8

9

10

11

12

Kesiannya lahai. Sampai RM500 duit kau habis macam tu ja. Tapi yang tak boleh tahan sebenarnya dah ramai yang terkena dengan makcik ni. Dan wajah makcik dah viral di media sosial.

Mangsa tag kawan, tapi masih indenial.13

Sabar la dikk. Kadang-kadang kebodohan kita mengajar erti hidup. Itu yang buat kita lebih matang. Cewahhh. Apa-apa pun korang semua tolong beware okay. Jangan nak kesian sangat. Tak semua warga emas baik.

Kredit : Firdauss Warni

14 Comments

  1. aa says:

    naik ktm dr subang nak pi sg buloh, tp duit singgit simpan sbb nak naik bas dari ktm seremban? laluan pun dah salah. musykil aku.

  2. Moda says:

    ‘Kebodohan kita mengajar erti hidup’.
    Bagus, tepat ayat ohbulan.
    Nk baca abih screenshot tu tak kuasa lah, dh terkena, ada la hikmah tu. Jgn nk ramah tak kena tempat.

  3. Tsar says:

    Pengajarannya bukan semua rupa makcik2 yg hati mrk suci murni walaupun dia org tempatan. Lama dulu saya dh terkena tapi taklah sampai ratus2, siap bawak gi ATM’ haha. Saya singgah solat subuh kt 1 masjid di utara tanah air, maklumlah baru turun dr bas express waktu tu, so waktu nk amik wudhuk,1 mkcik ni pun macam nk ambik wudhuk gak,tegur saya baik punya,dia tahu saya bukan org situ. Dh Sembang baik sgt pastu tetiba mintak duit kt saya. Kata mkcik tu nk buat belanja makan hari ni, dlm hati “woi…ape ke..mintak sedekah terhormat nih?”. Dgn selamba saya hulu rm5. Dgn muka selamba mkcik tu senyum. Cam dh biasa buat kerja tu.

  4. . says:

    Kalau ada orang terlebih ramah kita pun ramah juga..tapi kalau nak bagi info kita kita jgn bagi info sebenar,seperti nama.nama mak nama bapa.kerja apa.Biasanya kalau orang ramah sesat nie saya kata tak kerja.kalau diaorg kata diaorg susah tak makan saya pun lagi susah tak makan.