berita

Foto : Abby Abadi Buka Puasa Bersama Keluarga Mertua

July 22nd, 2013 | by Noraini Nasir | 51 comments
Lensa Insta

Abby Abadi  7

Semua sedia maklum, Abby Abadi telah pun selamat bernikah dengan jejaka pilihannya, Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24 pada 9 Julai lalu dan sempena bulan Ramadhan ini, Abby telah mengambil peluang yang ada untuk berkenalan serta berbuka puasa bersama keluarga mertuanya di Tumpat , Kelantan sekitar minggu lalu.

Dalam pada itu, menerusi laman Instagram milik Abby Abadi, dia telah sempat memuat naik beberapa foto indah sewaktu berbuka puasa bersama keluarga mertuanya dengan caption berbunyi :

Sempat singgah berkenalan dengan Kaum Kerabat En Somi + berbuka puasa sama.

Berbuka sama semalam #19July2013 Sebahagian keluarga besar Arwah Tuan Haji Idris & Hajah Ramlah. Syukurrrr! mereka menerima saya seadanya. Abi tak sabar nak bawak Anak3 pula lepas ni.. Keluarga ‘hijauuu’ juga huhu rhuperrrrnyaa.

Abby Abadi  5

Abby Abadi berbuka puasa bersama keluarga mertua

Selain berpeluang berbuka puasa bersama keluarga mertua di Kelantan, nampaknya Abby turut berkesempatan untuk berjumpa dengan pemimpin negeri tersebut, Tuan Guru Nik Aziz bagi memohon keberkatan serta doa agar rumah tangga yang dibina bersama Farhan akan terus berkekalan.

Namun begitu, niat Abby telah dipertikaikan oleh segelintir peminatnya, di mana ada yang beranggapan lebih baik sekiranya dia memohon restu daripada ibu bapa berbanding pemimpn tersebut.

Mohon keberkatan & doa dr TGNA & Isteri agar hubungan kami suami/isteri berkekalan & bahagia hingga ke akhirnya.. Aminnn! Tq ALLAH atas kesempatan ini ?

Instagram Abby Abadi

Ulama kan pewaris Nabi, apa salahnya saya mohon doa dan keberkatan dari mereka? Jauh beza TGNA dengan Pimpinan kerajaan yang korg agung2 kan tu..

Apa pun, diharapkan agar rumah tangga Abby bersama Farhan akan terus berkekalan. Di sini OHBULAN! turut kongsikan beberapa foto terkini pasangan tersebut bersama anak-anak Abby untuk tatapan anda semua.

Artikel Berkaitan :

Untuk makluman, majlis persandingan pasangan ini akan diadakan di rumah pihak perempuan di Kuala Lumpur pada 31 Ogos, manakala majlis pihak lelaki akan diadakan pada 6 September depan di Tumpat, Kelantan.

Kredit Foto : Instagram Abby Abadi

51 Comments

  1. yY says:

    laaa..mulut masih mcm tu jugak, abby ni..

    (0)
    • Maylowbee says:

      Mmg betina sekor nih, x abis2 ngan politik dia. Keluarga hijau la, ulama pewaris nabi la. Dh pernah kena tinggal ngan laki, dh x laku dlm industri, lepas tu sebok lak nk kutuk2 n dakwah2. Sour grape betol. Ingatkan lepas PRU13, dpt la dia jd mufti ke, ustazah bertauliah ke tp dpt tahu jd bini tua lak. cam mak ngan anak je dlm photo.

      (0)
  2. insan sunyi says:

    Sedapnya hidangan, nak lagi makan ramai2.. mesti berselera kan… sedihnya bila kena berbuka sorang2.. hilang satu nikmat bila nikmat berbuka bersama ibubapa dan keluarga dah xde…. semoga mak ayah tenang disana.. :’(

    (0)
  3. HANIE says:

    jgn sedih,kita xkn keseorngn,tuhan sntiasa dgn kita…insyaAllah.,..

    (0)
  4. Hanie says:

    semoga kekal bahagia.tapi ingin ditegur,jgn terlalu menyanjung manusia,kerna tiada siapa tahu tmpt seseorng manusia itu di sisi y esa.niat dlm hati seseorg tu kita xkn tau wlu sealim manapn peribadi y ditonjolkn….

    (0)
  5. blueberry says:

    laaa..lagi mamat muda dpt bini tua. adoiii,, jenuh nk bagi makan. btw tahniah..

    (0)
  6. MIEZAI says:

    alaa rileks suda la abby..tkot mnnjuk sgt x kekal lme plk kan..tgk mcm psgn suami istri shiera ayob tu cool je x de nk mnunjuk2 smpi ade baby pon cool je..kn elok mcm tu..awk tu da brumur buatla prangai da brumur.. bkn bdk2 lg dok nk snap2 gmbr upload bgai..

    (0)
    • lisa says:

      shiera tu engkau kata cool.. yg ambik gambar pusat tersembul tu apahal .. x nyempat2 nak upload gamabar baby baru lahir ..

      (0)
      • ritot says:

        tul tu…pusat tersembul…macam tak tahu malu plak…orang yg tengok pulak rasa segan..

        (0)
        • bodohnyer kau! says:

          pusat bdie tersembul sbb kandungan dye dah besar bkan nyer die bkak bju tunjuk pusat pon!!btw, mak kau dlu mengandungkn kau pon pusat dye tersembul!!!

          (0)
  7. mawar berduri says:

    knp semua gamba suami die muka cam terpaksa jer???

    (0)
  8. kakak abby says:

    Tahniah abby…lagi muda,lagi tampan, lagi banyak cabaran untuk ditempuh kalau kita cepat panas baran…harap2 lebih cool. Ada baik tak perlu la upload2 gambar2.simpan gambar utk family awak je..bukan awak artis lagi nak berkongsi dengan peminat.

    (0)
  9. Latushah says:

    Masih relevankah Abby dalam dunia seni sampai berhari2 Oh Bulan nak hebohkan kisah pernikahan beliau! Semasa di ambang politik, beliau agak sinis dengan mereka2 di bidang ini, walaupun seketika dulu Abby sendiri mencari rezeki & menempa nama lewat bidang ini. Wajarkah dia mencuba semula membina nama dengan retorik terkini beliau? hmmm…

    (0)
  10. yuyu says:

    korang boleh agak tak sape tanggung sape n sape bimbing sape…

    (0)
  11. norman hakim says:

    Alamak, aku tgk mcm mak dgn anak plak dah ni. Rileks lah, kenal dua minggu dah kawen? Nak show off dkt Memey lah tu dpt laki lg muda. Abby exercise byk sket, nak layan pucuk muda. Minum kacip patimah bebanyak sket, ya. Bumper kasi kecik sket, bnyk sgt dah lemak tu. Apa taknya, makan berbuka puasa mcm nak melantak. Kata ikut sunnah nabi, ikut nik aziz lah itulah, tp bab makan no.1 melantak. Jgn nak kena ganti puasa 44 hari dah la haha..lalala

    (0)
    • syed says:

      norman..
      jeles yea .. anyway abby tu lagi cantik dari memey ..
      apa salah nik aziz ?? kau jenis biadap ..

      (0)
    • Jazzy says:

      Norman Hakim lu punya comment terbaekk sekali!!!! Memang tepat ko bagi kt pompuan expired gila meroyan Abby ni…. Tabik utk lu bai

      (0)
      • lan todak says:

        Jazzy n norman elok bahasa ibundanya.dua2 Samdol n badigol.Bulan puasa mngata kat orang yg x bersalah…u both are idiot guys

        (0)
  12. Anti janda gersang says:

    Br jmpa kt pasaraya terus ambik buat laki..hmm..gersang tahap kambing gurun si abby ni..cara tenung laki tu pulak mmg tenungan Mintak cepat di toron..xleh blah. #pitam

    (0)
  13. kat ton pendang says:

    aku rasa bapak n mak mentua abby ni … jenis muka xtahu malu,harap serban atas kepala akal letak dalam tah@#…. bermenantukan abby ni yg penah tuttt ngan zul che pin…. pegi pataya… mandi waterfall sesama… najissss…

    (0)
  14. ta binti mud says:

    pembetula oceyyyy…. memang jumpa kt pasaraya tp xbgtahu area yg specific.. ni ta nk habaqqq, depa dua jumpa kat tepi toilet… nek juling mata abby tu; ta tau la kesah depa sbb ta keja kat kaunter dkt toilet tu.. ccs.mmg dasar keturunan @#&@#$t tepi toilet.

    (0)
    • mat says:

      ta binti mud..
      npa u marah sangat ?? u pun suka kee kat laki abby tuu ..
      kesian melepas .. tak paa kau kawin jer ngan aku .. lepas ni tak yah jaga kaunter toilet .. jaga abg jaa ..

      (0)
  15. Reen says:

    what the..Umur 24 je..???mudanya………Abby dah tua..nampak sgt beza muka Abby dah makin tua..hehehe

    (0)
  16. aliza says:

    hem………..aduhai abby..perkahwinan kali ke 3 kalau tak silap..makin lama makin dpt yg muda..tabik la kat u…tapi dah pikir panjang…………………ke?

    (0)
  17. Nesa says:

    Biorle dia. Laki dia. Aku pelik org yg mgata ni. Org belum kahwin tp bercinta elok pulak korg support bagai nak gila, org dah kahwin dah halal ni la jugak korg komen mcm diorg buat dosa. Dia nk mintak restu siapa pun suka hati lah. Mana korg tahu dia tak mintk restu kat mak apak dia? Takkn semua benda nk bgtau? Well TGNA kan dikenali rmi. Tu pasai ah dia bgtau dgn siapa dia mintk restu. Aiyaa manyak org tak sedar diri. Mengata mcm sndiri yg bagus. Rasa nk shoot je muka korg ni. Pelik betul

    (0)
    • tiqtiq says:

      aku ‘like’ statement ko…dorg ni agaknye x puasa kot…jgn la tekak dan perut je puasa, tp mulut x puasa…nauzubillah..

      (0)
    • bbytoy says:

      nesa sy stuju tu..diorg ni komen x gne akal..tu urusan dia dgn tuhan dgn sape nk kwin n niat tu urusan dia..klu korng xske dh xpyh nk tmbah2 dosa dlm bulan puasa ni…

      (0)
  18. Keira says:

    Apa kaitan pula dengan ‘pemimpin yang korang agungkan’? Tak kait politik boleh tak? Tapi, tak salah dia minta berkat dari TGNA, sebagai ulama kan. Tapi serius takde kaitan dengan parti politik kot.

    (0)
  19. akuanakmelaka says:

    dah nikoh jgn lupo pada anak2 kocik ko abby..nikah ni bukan nak sonok2..lagi satu, hang tak yah lah nak tunjuk baik sgt dgn pemimpin..kan dah riak namanya tu..aku kira, klu dulu sebelum ko ‘berubah’ rasanya haram jadah ko nak jumpa Datuk Nik Aziz..whatever, keluarlah dari dunia artis yg serba kekalutan ni..kau asyik dikata sahaja. carilah kedamaian rumahtangga kau sendiri..jauh dari maki hamun orang, hati pun tak sakit..yg penting mulut kau pun terjaga..wallahualam.

    (0)
  20. ANINIMOS says:

    pelik betul org yang mengomen nie.. semua nyer tak betul. Kahwin pun salah ker. Sekurang2 nyer abby tu kawen dgn laki bujang, bukan laki org.. sape tanggung saper, tu bukan korang punya pasal.. bukan dorang mintak korang2 yg komen negetif ni support dia.. bulan2 pose ni bwk2 la muhasabah diri, kalo tak suka jgn baca or komen..

    (0)
  21. suka abby says:

    tahniah.semuga bahagia bersama, family suami pun nampak baik. yg benci abby, memang cari point saja nak kutuk abby. apa abby buat pun salah….biarlah sapa nak tanggung sapa…suami isteri memang macam tu, perlu tolong menolong. lebih baik berkahwin jika dah suka. nabi muhammad pun asalkan bekerja dgn saidatina khadijah..

    (0)
  22. biarkan says:

    doakan terbaik sudah la..lagi pun dia dah nikah.

    (0)
  23. jock says:

    yang aku pelik, psl kahwin pun abby boleh nak selit psl politik. gila!

    (0)
  24. Nor says:

    La…orang kahwin pun nak mengata, kalau bercouple tak cakap pulak? Doakan orang lain bahagia, Nabi pun kahwin dgn perempuan tua, takde masalah pun. Jangan sibuk kata orang tu dah pernah kahwin berapa kali atau dah bercerai, nanti Allah bagi ujian pulak kat rumahtangga awak!….

    (0)
  25. Nor says:

    Saya banyak lihat, orang yang lancang mulut mengata orang lain, Allah balikkan balik apa yg dia mengata tu kena kat diri sendiri! Doakan mereka bahagia, inshaaAllah rumahtangga kita pun akan bahagia. Sekurang-kurangnya dia kahwin dengan orang bujang, dia tak menghancurkan hati perempuan lain untuk membina kebahagiaan mahligai rumahtangga sendiri.

    (0)
  26. lepat loiii... says:

    pepun.. tahniah kak abby. dpt elakan maksiat. tak kisahlah tua ka kuda janji halal dan dpt restu makpak. politik blakang creta yg penting kuaga dulu..ye tak.. harap pas ni tak de la gosip madu ngan bekas ex walo slalu kuar skali ngan anak2. ..

    (0)
  27. Dunia dh smkin tua.yg btol sume nk komen n mngata..p lu yg xbtol skong plak..rnung2kn

    (0)
  28. encikburn says:

    bulan neh bulan posa ke ndak…or bykyang x bole posa dtg bulan megata org..ishhh ishhh..dah2 lawh tuh..susah korang minta map kang dok kat syurga ade malaikat ketok pintu suh kuar pasal byk megata org..hehe selamat posa jaga hakperibadi tambah pahala bukn kureng pahala..maapppp..

    (0)
  29. hafiluz_iwa says:

    Sedapnya juadah tu.. nak sikit.. Abby and hubby semoga berbahagia hingga akhir hayat.. rumahtangga yang berkat datang dari Allah.. ingat tu..

    (0)
  30. bell says:

    Astaghfirullahhalazim….10X
    Subhanallah…..10X

    (0)
  31. Orang Biasa says:

    Org2 yg mulut xde insurans kat atas ne… xtau apa tu mndoakan kbhgian org lain.. mlh dok memaki hamun.. abby bhgia kot.. maki je la. Abby dpt phala.. ada dia buat slh kat korg ke?? Mna da norman tinggalkn abby.. klu dah laki engkau mnggatal dgn pmpuan lain. Baik xya simpan. Dah cukup baik da abby kan… dia ketepi semua kepedihn n keperitn hidup dia n ambil kptsn berbaik dgn memey n normiang demi kbhgian mereka.. well dlm sstgh prkara abby the best.. buang yg keruh ambil yg jernih..

    (0)
  32. Orang Biasa says:

    Abby dah kawin.. dia ada buat slh ke?? Slh kat korg??? Ish2x…. doakan yg terbaik untuk akak abby… luv her.. she’s the best…

    (0)
  33. Orang Biasa says:

    Abby dah kawin.. dia ada buat slh ke?? Slh kat korg??? Ish2x…. doakan yg terbaik untuk akak abby… luv her.. she’s the best…

    (0)
  34. Aaron Kwok says:

    inspektor aliza yang galak..perlu ker kau sebut ‘keluarga hijau’??? ape yg hijau? berak klua taik hijau kerrrrr

    (0)
  35. kenangan semalam says:

    sudah2 la tu…hormat la bulan ramadhan yang mulia ni…hanya 4jji yang tahu tiap apa yg direncanakan utk hambanya..usah kita pertikaikan…

    (0)
  36. anyone says:

    Pe hal nk sibuk hal diorg…biarlah pe pn yg dia nk jd n sape pn dia nk snjung n jadikn teladan..biar la dia nk ckp pe pn..dh kata negara yg berlandaskn demokratik..so kna la fhm iatilah 2 n smua berhak mengeluarkn pndangan msing2..n 1 lg mmg kita xth di mn letaknye seseorg 2 di cc Allah..tp kita yg mengata 2 adkh lbh baik dr org yg di kata kita 2????? Di mn kita di cc Allah???? Diri sendiri yg blh yg jwb..jd jika org len lbh baik pd mata kasar kita dari diri kita so jgn la nk mencemuh pl n mengata di mna dia di cc Allah..bwa la byk2 istighfar..jgn di fikir duniawi shj fikirknlah akhirat jua..renungkn lah…sush kita esok2 nk mencari org yg dicemuh 2 nk memohon maaf.n andai kata dia adlh slh seorg yg diterima di cc Allah mcm mn kita nk hdapi balasan nnt..sdgkn nk mnta maaf xth mcm mn..dlm islam yg buruk n salah kita blh jauhi dgn kita tggalkn perbuatan 2 tegur org yg wat slh n keji perbuatan 2 jika kita xmmpu menyuarakan pendapat kita..so fahami n istighfar…

    (0)