'Isteri Tak Minta RM2k Sebulan Pun'- Ini Sebab Kenapa Nafkah Isteri Harus Dijaga Oleh Para Suami - OHBULAN!

berita

‘Isteri Tak Minta RM2k Sebulan Pun’- Ini Sebab Kenapa Nafkah Isteri Harus Dijaga Oleh Para Suami

March 6th, 2017 | by Ash Nordin | 11 comments
19.4K
reads
22.8K
shares
Gaya Hidup

1

Artikel kali ni khas untuk lelaki yang dah berumah tangga di luar sana. Tahukah anda selain hulurkan duit untuk ibu bapa anda untuk mendapat berkat, anda juga harus beri nafkah untuk isteri anda. Dengan cara itu, rezeki anda akan terbuka luas dan InsyaAllah anda tidak akan mengalami masalah kewangan. Malah, kebahagiaan rumahtangga juga akan kekal bahagia.

Gaji cukup-cukup untuk diri sendiri, belanja rumah banyak isteri keluarkan

Screen Shot 2017-03-05 at 9.58.52 PM

Sumber foto: Google Images

Screen Shot 2017-03-05 at 9.39.38 PM

‘Hak isteri harus dijaga..’

Screen Shot 2017-03-05 at 9.40.05 PM

‘Jangan hairan kalau kau cakap kau kerja bagai gila tapi pelik semua masih tak cukup..’

Screen Shot 2017-03-05 at 9.40.15 PM

Sumber: Facebook Rumahtangga Bahagia

11 Comments

  1. Estes says:

    aku bukan tak nak bagi, tapi isteri aku curang dengan kawan baik ku sendiri, uwaaaa!!

  2. COCCYX says:

    MACAMANA PULAK KALAU ISTERI PEMBOROS TAK DENGAR NASIHAT?

    • kau dah kenapa says:

      boros dengan hak nafkah lain.

      jadi sebab bini kau boros maka kau nak nafikan hak nafkah dia?

  3. abg jambang says:

    mahathir pun tua celaka

    hari2 membohong rakyat

    ingin rakyat malaysia mudah lupa ka

    zaman dia jadi PM lagi teruk daripada zaman najib jadi PM

    mahathir yg mudah lupa

    mahathir tua celaka dan nyanyok

  4. Chibi Maruko Chan & Tamain says:

    wlaupun rm50.00 utk nafkah bini, zmn skrg ni mana ckup. Tapi mmg byk para suami bgi nafkah utk blnja rumh, byr mcm2, tapi ada satu perkara si suami lupa, mesti bgi bini duit utk peribadi dia
    Tatapi isteri mestilah fham dlm situasi ini, semua byaran di byr oleh suami. Istri gunkn duit tu utk kuarga.
    Ada yg dpt suami mcm tu jika bini tak keja. Hak peribadi bini lngsung tak ada, ckup2 utk kurga. Inipun si isteri msti bersyukurlah.

    Tapi ada suami yg langsung tak bagi blanja rumah, cuma byr hutang dia mcm hutg rmh, kereta, motor itu je. Tapi bab bill lain, duit jaga anak dan makanan semua bini…sbb di kata bini keja. Mcm mana ni…

  5. aleza says:

    suami aku kata apa duit yg ada dlm bank dia dia suh aku guna.. aku bukan nk sume duit dia dlm bank tu..apa yg ada duit dia dlm bank tu adalah duit keperluan makan anak2 belanja sek anak2 n beli brang dlm rumah n byr bil2 segala bagai.. tp bila bab nafkah aku tuk diri aku sendiri dia xnk mengaku n dia ckp dia dh bg sume yg ada dlm bank tu.. fade up nye aku hadap sume ni.. stress sume ada.. gile la org jantan yg prngai cmni.. serious aku fade up