berita

Nak Cantik Tapi Duit Kurang? Jom Guna Tips Ni, Comfirm Cantik Berseri!

July 10th, 2017 | by Shafika | 3 comments
24.9K
reads
3.6K
shares
Gaya Hidup

Wanita dan kecantikkan memang tidak dapat dipisahkan. Sebut sahaja apa produk bagus pasti dicubanya. Betul tak? Sebenarnya selain dari produk bagus, kita boleh juga cantik dengan bahan semula jadi.

Apa kata korang try tips yang dikongsi wanita ini. Mana tahu dapat kulit cantik dalam masa terdekat tanpa mengeluarkan belanja yang mahal. Syok tu. Hehe

Bintik confirm hilang

Pernah tak fikir knp orang India jarang2 ada jeragat..?? Sejak zaman skolah saya selalu perhatikan rakan2 keturunan India ni kulit muka mereka halus dan tak berjerawat.
Mereka selalu gunakan kunyit hidup sbg masker. Jgn salah sangka, saya bukannya nk jual produk kecantikan yer. Hanya nk kongsi petua yg dh lama saya amalkan. Kalau ank2 blk dari asrama mmg saya paksa pakai kat muka.

Sesuai utk merawat kulit BERJERAWAT dan JERAGAT. Bintik2 hitam kat hidung pun comfirm hilang. Selamat mencuba !!
Guna bahan2 dapur saja.

Segenggam beras (rendam 2 jam)
1 inci kunyit hidup
1 sudu jus lemon atau limau kasturi
1/2 cawan air
2 biji sengkuang cina (utk lembab n sejukkan kulit) * tak ada pun takpe
?
1. Semua bahan2 blend sampai halus.
2. Tuang dlm bekas bertutup selam 1 jam.
3. Buang air di lapisan atas, ambik
mendapannya shj.
4. Sapu di muka sambil gosok2 seluruh muka
kecuali bhgn mata. Biarkan sekejap lbh
kurang 10 minit.

** simpan dlm peti sejuk. Buat 2 kali seminggu

#backtonature

Fungsi kunyit antiseptik

Semasa separuh kering…urut muka perlahan2 supaya sel2 kulit yg mati dpt dibuang dan digantikan dgn lapisan yg baru..proses ni akn memudarkan jeragat. Fungsi kunyit antaranya mengecutkan jerawat dan sbg antseptik gitu..

Sumber : Asfalela Abdullah 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 Comments

  1. Ainul says:

    Wahhh boleh try ni..jimat duit sikit tengah zaman gawat gaji skang..thanks oh bulan..

  2. kak non says:

    kak non perati je malaysia ni kemudahan makin maju tapi kehidupan seharian macam awal thun 1900.. hahaha.. kesian deh..

  3. aina says:

    buat waktu malam ya.. kalau buat siang2 kesan lemon tu akan buat jeragat lebih teruk nanti.. sebab lemon ada bahan bernama psolaren yg akan buat kulit lebih sensitif pada cahaya matahari..jeragat dan sunburn akan jadi lebih teruk.. tapi kesan dia akan hilang dlm 12 jam so kalau buat malam takde masalah