OHBULAN! - Laman Socialtainment Malaysia

berita

Latest Posts

[KUIZ] Sediakah Anda Untuk Jadi Suri Rumah Tangga Sepenuh Masa?

July 22nd, 2016 | by Noraniza | 6 comments
Gaya Hidup

kemas 2

Dibawakan khas oleh Hitachi Sales Malaysia.

“Eleh, jadi suri rumah tangga je… bukan susah macam wanita yang berkarier..“. Amboi, mudahnya cakap. Kalau korang nak tahu, jadi suri rumah tangga la yang paling memenatkan. Lagi-lagi bila dah bergelar ibu kepada anak yang masih kecil.  Takde annual leave, takde MC.

So, korang rasa korang ada bakat ke nak jadi suri rumah tangga a.k.a seorang ibu superior yang menguruskan hal anak-anak, hal suami, hal kemas-kemas rumah, hal masak-memasak dan banyak lagi? Jom try kuiz ni!

Read More   Leave a Comment (6 comments)

15 Tahun Tipu Anak Isteri Gara-Gara Berpoligami, Ini Sebab Rezeki Lelaki Ini Sempit

July 22nd, 2016 | by Hanan Mansor | 22 comments
Isu & Kontroversi

coverpoligami

Poligami memang dibolehkan dalam Islam, siapa kita untuk menghalang apa yang dibenarkan Allah SWT. Namun, orang tidak menentang poligami tanpa sebab.

Seperti kisah dibawah ini. Bertahun-tahun isteri dan anak-anak ditipu oleh lelaki yang sepatutnya menjadi tempat untuk mereka bergantung hidup. Peluang demi peluang diberikan, namun si suami tidak juga sedar dan menghargai pengorbanan isteri. Ayuh jadikan kisah ini sebagai teladan agar sentiasa ‘mengukur baju di badan sendiri’ sebelum berpoligami.

Read More   Leave a Comment (22 comments)

Tabiat Hisap Puting Kosong? – Doktor Ini Kongsi 5 Tips Mudah Henti Penggunaan Elak Infeksi & Gigi Jongang

July 22nd, 2016 | by Arini Saleh | 3 comments
Gaya Hidup

penggunaan puting kosong header

Penggunaan puting kosong menjadi pilihan ibubapa untuk menenangkan bayi yang sedang menangis dan memudahkan bayi untuk tidur. Namun, penggunaan puting kosong ini pada tempoh berpanjangan akan membawa keburukan kepada bayi.

Jom baca perkongsian dan penjelasan lanjut doktor ini mengenai penggunaan puting kosong kepada bayi dan cara-cara mudah nak hentikan penggunaannya. Tak mahu lah anak bergigi jongang nanti, betul tak?

Read More   Leave a Comment (3 comments)

Cara Hidup & Keperluan Kita Tak Sama – Suhaimi Saad Jawab Semua Persoalan, Mahu ‘Tutup Buku’

July 21st, 2016 | by Wan | 44 comments
Isu & Kontroversi

ohbulansuhaimijawab

Sejak komennya tentang ketiadaan kelengkapan asas di rumah seperti mesin basuh, peti sejuk dan sebagainya, nama Suhaimi Saad mulai viral dan menjadi bualan netizen.

Artikel Berkaitan : Isu Tiada Mesin Basuh Kerana ‘Zuhud’, Ini Teguran Ringkas Buat Suhaimi Saad

Peka dengan isu ini, nampaknya Suhaimi Saad mahu ‘tutup buku’ dan tampil menjawab satu persatu tohmahan yang dilemparkan. Kami dah cakap, hanya dia je tahu apa yang dia lakukan untuk keluarganya. Mungkin itu yang terbaik buat keluarga.

Read More   Leave a Comment (44 comments)

Tak Suka, Tak Payah Baca Atau Komen – Respon Terhadap Sikap Netizen Gemar ‘Berperang’ Di Media Sosial

July 21st, 2016 | by alyas | 4 comments
Kini Trending

tenet1.1

Zaman sekarang ni, media sosial dah jadi macam main source untuk kita share atau luahkan sesuatu. Kengkadang, kita terasa juga nak luah, takpun share pasal kehidupan, kerja, dan masalah macam-macam lagilah. Ada jugak yang share kebahagiaan tak kisahlah rumahtangga atau gaya hidup.

Soalnya, kenapa mesti nak bergaduh di media sosial? Ye, kita memang ada hak nak komen, taip, sokong atau bash sebab dah nama pun media sosial. Semua benda yang share memang boleh dibaca dan dibahaskan. Tapi, kita jangan selalu negatif juga. Sekali sekala kena fikir positif jugak. Kalau benda yang dishare tu macam tak kena, nak komen takde masalah. Tapi kalau dah sampai maki hamun segala, tak best jugak brooo…

Read More   Leave a Comment (4 comments)

Kasar Tapi Kelakar, Wanita Ini Kongsi Suka-Duka Berkahwin Dengan Lelaki Utara

July 21st, 2016 | by Hanan Mansor | 20 comments
Kini Trending

cover

Walaupun sesama bangsa sendiri, tidak dinafikan banyak loghat dan cara percakapan orang dari negeri lain yang sukar untuk difahami. Maka kadang-kadang wujudlah language barrier dan salah faham ketika berkomunikasi. Contohnya macam kisah pasangan suami isteri pantai timur-utara ni.

Si isteri adalah orang Kelantan, si suami pula orang utara. Tersenyum kami baca kisah wanita yang mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan cara percakapan suaminya ini. Ada tak yang senasib macam mereka?

Read More   Leave a Comment (20 comments)

Top Posts This Week


Shout Out!