OHBULAN! - Laman Socialtainment Malaysia

berita

Latest Posts

‘Jangan Jadi Bodoh’- Nazim Othman ‘Diserang’ Kaum Wanita Oleh Kerana Nasihatnya Di Instagram Ini

December 2nd, 2016 | by Ash Nordin | 171 comments
Isu & Kontroversi

1

Saban hari kita di surat khabar mahupun sosial media kita ‘disajikan’ dengan kes rogol dan bunuh. Antara sebab utama kenapa perkara ini terjadi ialah kerana wanita berpakaian mendedahkan aurat serta tak pandai jaga diri. Tapi tak juga, sebab benda ni jadi pun ialah kerana nafsu lelaki itu sendiri macam ‘binatang’.

Nazim Othman baru-baru ni muat naik kapsyen di Instagram menyatakan nasihat untuk para kaum hawa di luar sana supaya sentiasa menjaga pakaian ketika keluar, pandai jaga diri agar kes rogol dapat dihindarkan. Tapi nasihatnya itu dapat respon negatif dari kaum wanita sendiri. Agak-agak bahagian mana yang Nazim Othman salah cakapnya ya?

Read More   Leave a Comment (171 comments)

Satu Dunia Bersedih, Rakyat Brazil Berkabung & Hajat Tak Kesampaian.. Ini Foto & Video Tribute Yang Boleh Buat Anda Menangis

December 2nd, 2016 | by Ash Nordin | 12 comments
Kini Trending

1

Beberapa hari lalu dunia dikejutkan dengan berita kapal terbang terhempas di Medellin, Colombia. Insiden itu telah menyebabkan ramai pemain bola sepak mati dan hanya beberapa orang sahaja yang terselemat. Berita tu telah dapat liputan yang meluas di sosial media.

Bagi anda yang minat sukan bola sepak, pasti akan terasa sayu dengan berita ni walaupun anda tak kenal pun pemain bola sepak dari kelab Brazil tersebut. Jadi ini beberapa info dan gambar tribute untuk memperingati mangsa-mangsa nahas pemain kelab Chapecoense. Sedihnya..

Read More   Leave a Comment (12 comments)

[FOTO] Siapa Gadis Viral Mempunyai Wajah Seiras Dato’ Siti Nurhaliza Ini? Betul Ke Sama?

December 2nd, 2016 | by Shafika | 17 comments
Lensa Insta

sitidp

Siapa tak kenal penyanyi no.1 negara Dato’ Siti Nurhaliza. Memang cantik dan manis orangnya. Khabarnya sekarang Dato’ Siti Nurhaliza bersama seluruh keluarganya bercuti di Sepanyol. Percutian itu turut disertai oleh keluarga mertua Siti. Memang best betul.

Untuk pengetahuan korang, percutian itu sebenarnya adalah sebahagian daripada penggambaran program realiti Siti Nurhaliza iaitu CTDK-ation yang bakal ditayangkan sekitar tahun hadapan. Namun sejak semalam viral katanya  seorang gadis mempunyai wajah seiras penyanyi no.1 negara, Siti Nurhaliza. Betul ke sama?

Read More   Leave a Comment (17 comments)

‘I Doa She Will Be A Taukeh Ice Cream Masa Akhirat’- Daphne Iking Perli ‘Kebaikan’ Nurul Hidayah?

December 2nd, 2016 | by Ash Nordin | 10 comments
Isu & Kontroversi

1

Baru-baru ni Daphne Iking telah muat naik status di Twitter dengan foto kapsyen Instagram anak Zahid Hamidi, Nurul Hidayah. Dalam kapsyen tu mengenai situasi Nurul Hidayah, orang gajinya dan ice cream. Tapi gaya Daphne Iking macam perli je? Huhu..

Tapi itu lah, buat kebaikan dengan ‘tunjuk’ kebaikan lain maksudnya. Buat kebaikan tapi dengan cara menunjuk-nunjuk, nawaitu jadi lain dah kan? Cehh gituuu.

Read More   Leave a Comment (10 comments)

Bertahun Anak Dirogol, JKM Dakwa Ibu Cuai & Minta Anak Dihantar Ke Tempat Pemulihan Akhlak?

December 2nd, 2016 | by Arini Saleh | 11 comments
Kini Trending

ohbulan_syed-azmi-header

Kejadian rogol dan pencabulan melibatkan kanak-kanak bukanlah perkara baru dalam masyarakat kita hari ini. Seperti kisah yang nak kami kongsikan ini, dua anaknya dirogol dan diliwat adiknya sendiri ketika dia keluar bekerja.

Paling mengejutkan apabila anaknya beritahu dia dirogol semenjak darjah 3! Bayangkan bertahun adik ni menanggung kesengsaraan. Dalam kes sebegini, JKM memainkan peranan yang agak penting demi melindungi mangsa. Namun…

Read More   Leave a Comment (11 comments)

‘Sampah Orang Rezeki Kita’- Kisah Nenek Kutip Sumpah Untuk Cari Makan Demi Anak OKU & Cucu

December 1st, 2016 | by Ash Nordin | 8 comments
Kini Trending

5

Kita sebagai manusia tak pernah puas apa yang kita ada. Ada je benda macam tak cukup.. Sebab tu kita kena selalu rasa bersyukur sebab tak semua orang sama nasib dengan kita. Macam kisah nenek seorang ni, dia terpaksa buat kerja kutip sampah demi menyara anak dan cucunya.

Nenek yang bernama Nor Azian Yusof ni punyai 2 anak, seorang darinya merupakan OKU (Orang Kurang Upaya) dan lagi seorang ibu tunggal (ada 6 orang anak). Ikuti kisah nenek yang tabah ni. Semoga dimurah rezeki dan dapat ringankan beban nenek ni. Haih sedihnya

Read More   Leave a Comment (8 comments)

Top Posts This Week


Shout Out!