OHBULAN! - Laman Socialtainment Malaysia

berita

Latest Posts

Buang Dalam Tong Sampah – Kucing Mati Di Pet Shop, Wanita Ini Kecewa Terima Respon ‘Kayu’ Dari Owner

April 18th, 2017 | by Shafika | 25 comments
Kini Trending

kucing11

Sayang kepada kucing itu lumrah kerana kucing memang binatang yang kelakar dan comel. Betul tak? Jadi tak heran kalau ramai yang bela kucing ni. Cuba bayangkan kalau kucing kesayangan kita tu tiba tiba mati? Mesti sedih dan kemurungan kan. Lebih lebih lagi jika kucing itu dah lama bersama kita. Hmm

Seperti perkongsian kali ini, wanita ini kecewa apabila kucing kesayangan mati selepas dihantar ke pet shop dalam masa 3 hari. Bukan tak redha tetapi jawapan dari pet shop ni buat wanita ini rasa terkilan.

Read More   Leave a Comment (25 comments)

5 Aksi Si Manja Yang Buat Kita Melting Dengan Mereka…Aaa! Comelnya!

April 18th, 2017 | by Nabihah | 7 comments
Kini Trending

 

istock-AsianMom-GlobalStock

Anak-anak ni adalah penyeri rumahtangga. Ada je telatah diorang ni yang boleh buat kita gelak tak kering gusi, tapi kalau tiba-tiba datang tantrum diorang tu, ishh geram pun ada, kelakar pun ada.

Kadang-kadang tak tahu nak ketawa ke nak marah. Tapi sebenarnya dorang ni bermanja dengan kita je. So, ibu-ibu, apa salahnya, balik je kerja tu, luangkan masa sikit untuk cium, peluk dan gurau-gurau manja dengan mereka. Mesti si manja suka!

Tapi malam-malam tu bila si manja dah tidur, tengok muka diorang yang tengah lena dibuai mimpi tu, terus melting. Mak-mak mesti boleh relate dengan situasi ni kan? Bukan apa, kanak-kanak ni dorang sebenarnya nak kan perhatian kita je. Tu yang macam-macam kerenah tu.

Jom tengok apa lagi aksi si manja yang boleh buat kita melting..

Read More   Leave a Comment (7 comments)

Realitinya Hanya Saya Yang Tahu & Menanggungnya – Serina

April 18th, 2017 | by Hanis Aliaa | 10 comments
Isu & Kontroversi

Screen Shot 2017-04-18 at 11.13.50Media sejak kebelakangan ini banyak cerita pasal isu rumahtangga Serina dan Gavin. Dari statement bapa Serina, Chef Wan hinggalah respond daripada Gavin. Setelah lama mendiamkan diri tanpa sebarang komen, akhirnya Serina tampil membuat kenyataan di laman Instagramnya.

Artikel berkaitan : Nafkah Isteri Tanggungjawab Suami – Isu Pergolakan Rumah Tangga Serina, Chef Wan Cerita Hal Sebenar

Serina begitu tenang menyatakan dia tidak berniat untuk sensasikan berita ini. Dia meminta agar isu ini tidak digembar-gemburkan oleh media. Ini demi kebaikan anak-anaknya. Serina tidak mahu anak-anaknya terkesan dengan isu ini jika terbaca di media.

Read More   Leave a Comment (10 comments)

5 Rahsia Pelajar Cemerlang. Dapat A Nanti Jangan Lupa Belanja Admin!!

April 17th, 2017 | by Nabihah | 8 comments
Kini Trending

Screen Shot 2017-04-04 at 11.31.23 AM

Baru-baru ni kecoh pasal pelajar cemerlang SPM 2017 yang cantik meletop tu kan. Dah la cantik, bijak pulak tu. Pakej lengkap!

Ramai yang memuji tapi ramai juga yang jadi keyboard warrior dengan mengata. Ishh..tak baik la korang. Apa kata kita tengok dari sudut positif je. Apa-apa pun itu semua atas usaha dia sendiri kan.

Haa..korang yang tengah study tu, tak teringin ke nak ikut jejak langkah beliau. Nak tahu tak cara macam mana nak jadi pelajar cemerlang. Meh kitorang pecah rahsia kat korang. Tak rugi cuba!

Read More   Leave a Comment (8 comments)

Apa Motif Kau? – Aidil Zafuan Berang Dengan Rita Rudaini Kerana Komen Biadap Ini?

April 17th, 2017 | by Hanis Aliaa | 22 comments
Isu & Kontroversi

headerKita memang tahu persengketaan antara Rita Rudaini dan bekas suaminya yang juga pemain bola sepak, Aidil Zafuan. Hubungan mereka tak pernah baik sejak disahkan bercerai pada tahun 2013.

Terbaru, Aidil Zafuan memuatnaik komen Rita Rudaini di laman Instagramnya. Dan komen itu memang ditujukan buat Aidil. Apa lagi, hangin la Aidil. Korang bacalah sendiri.

Read More   Leave a Comment (22 comments)

Gambar, Cerita & Cinta Palsu Belaka – Kisah Tragis Lelaki Ditipu Kekasih Alam Maya

April 17th, 2017 | by Hanis Aliaa | 18 comments
Kini Trending

love-scam-warum-der-betrug-uebers-internet-funktioniertDalam percintaan ni macam-macam benda boleh berlaku. Setiap hari jumpa pon ada juga yang curang dan main kayu tiga. Tapi macam mana pula kalau percintaan yang bermula dari alam maya? Dan tak pernah jumpa pon. Hanya sekadar berbual melalui telefon.

Ini kisah yang dikongsikan seorang pengguna Twitter. Di mana rakannya ditipu selama 10 bulan oleh individu yang menggunakan gambar orang lain. Tak tahu lah apa motif dia dan kenapa dia buat begitu. Korang baca cerita ni. Perasaan admin bercampur baur. Kesian iya. Geram pon iya.

Read More   Leave a Comment (18 comments)

Top Posts This Week