OHBULAN! - Laman Socialtainment Malaysia

berita

Latest Posts

7 Sebab Utama Kenapa Qu Puteh Adalah Satu Fenomena

January 22nd, 2015 | by Amirah | 7 comments
Kini Trending

Screen-Shot-2015-01-20-at-12.27.57-PM

Sejak dua menjak ini, selalu je kita dengar tagline ‘Qu Puteh, Barulah Puteh’. Tak kira di laman sosial atau di kedai kopi, semua orang sibuk nau bercakap tentang Qu Puteh.

Tapi, pernah tak korang fikir kenapa Qu Puteh ni boleh jadi trending mengalahkan produk-produk lain yang ada dipasaran?

Read More   Leave a Comment (7 comments)

Isu Iklan Qu Puteh Di #AJL29: Debat Dato Seri Vida & Chef Wan Berpanjangan

January 22nd, 2015 | by Noraniza | 27 comments
Isu & Kontroversi

dato seri vida1

Fuh. Walaupun dah empat hari berlalu, kes Dato Seri Vida dengan iklan Qu Puteh yang menjengkelkan hati Chef Wan masih lagi bermain di akhbar.

Artikel Berkaitan :

Tapi, korang percaya tak bahawa ‘perdebatan’ mereka berdua ni sebenarnya masih belum berkesudahan. Nak tahu apa yang mereka berdua hujahkan? Ha.. bacalah sendiri.

Read More   Leave a Comment (27 comments)

Luahan Menyayat Hati Emma Maembong Mengenai Bapanya

January 22nd, 2015 | by Wan | 7 comments
Isu & Kontroversi

EMAAYAH

Rasanya semua sedia maklum dengan beberapa kontroversi yang membabitkan keluarga Emma Maembong kebelakangan ini terutamanya ayah Emma sendiri, Ismail Embong.

Artikel Berkaitan : Apa Jadahnya Diperbesarkan Soal Kahwin Sebelum Lamaran – Ayah Emma Maembong

Namun semalam, Emma bertindak memuatnaik sekeping foto di laman Instagram dengan kapsyen yang agak menyayat hati berkaitan bapanya. Apa yang Emma katakan?

Read More   Leave a Comment (7 comments)

11 Jawapan Sesuai Untuk Yang Bertanya ‘Bila Nak Kahwin?’

January 22nd, 2015 | by Yusmirnadia | 7 comments
Gaya Hidup

8-Perkara-Bakal-Pengantin-Tidak-Mahu-Berlaku-Pada-Hari-Persandingan-VITDAILYi

Selagi orang belum merasa nasi minyak kita, selagi itu lah mulut diorang tak penat-penat bertanya ‘Bila nak kahwin?’, ‘Awak bila lagi?’ dan soalan-soalan yang sewaktu dengannya.

Saya ingat lagi situasi di mana seseorang yang saya kenali ditanya soalan tak masuk akal oleh beberapa makcik kepochi macam ni, ‘Awak dah kahwin belum?’, ‘Kenapa tak kahwin lagi?’, ‘Tak ada orang nak ke?‘. Seriously makcik? Mana pergi adab? Mana pergi sensitiviti?

Read More   Leave a Comment (7 comments)

Video: 55 Soalan Moroe Kepada Julia Ziegler

January 21st, 2015 | by Noraniza | 5 comments
Video Popular

Screen Shot 2015-01-21 at 2.09.25 PM

Suprise! Yes. Seiring dengan portal OHBULAN! yang semakin berkembang dengan jayanya, kami dengan sukacitanya mengumumkan bahawa OHBULAN! mempunyai segmen terbaru iaitu ’55 Soalan Moroe Kepada….”.

Setiap minggu, Moroe (nickname bagi my colleague) akan interview selebriti-selebriti famous di Malaysia dan hidangkan mereka dengan unexpected questions dalam masa 7 minit! Jadi, jawapan yang mereka jawab ni ikhlas dan jujur daripada hati dan sanubari gitu. Tak sempat nak fikir-fikir dah.

Jadi, kami tampilkan Julia Ziegler sebagai selebriti pertama kami untuk video ‘panas’ ni. Nah.. Enjoice!

Read More   Leave a Comment (5 comments)

Polis Jumpa 1.2 Gram Dadah Di Kediaman Zamani Slam

January 21st, 2015 | by Amirah | 11 comments
Isu & Kontroversi

zamanicengkung2

Ku sangkakan panas berpanjangan, rupanya gerimis..rupanya gerimis mengundang. Haa, kali ni bukan gerimis dah, ribut petir yang datang.

Korang mesti pelik kenapa kami meroyan kan? Sebenarnya, kami terkejut mendengar berita vokalis kumpulan Slam ditahan kerana terbabit dalam pengaruh dadah.

Siapa lagi kalau bukan Zamani. Menurut Astro Gempak, Zamani telah ditahan di kediamannya sendiri.

Read More   Leave a Comment (11 comments)

Top Posts This Week



Filem Antarabangsa

  • Seventh Son : Filem Aksi Penutup 2014 Paling Perfect!
    3
    Filem Antarabangsa
    December 31st, 2014

    Seventh Son : Filem Aksi Penutup 2014 Paling Perfect!

    Apa yang akan korang lakukan sekiranya secara tiba-tiba dikerah untuk melawan kuasa jahat dek kerana korang anak yang ketujuh...Read More