"Sampai Hatimu Ibu Lakukan Begini Kepada Isteriku...." - OHBULAN!

berita

“Sampai Hatimu Ibu Lakukan Begini Kepada Isteriku….”

April 14th, 2017 | by Wan | 21 comments
261K
reads
36.9K
shares
Isu & Kontroversi

ohbulanibumertua

Pelbagai kisah pernah kita dengar tentang kehidupan menantu yang tinggal bersama keluarga mertua. Bukan mudah sebenarnya. Kisah yang dikongsi di laman Facebook Kisah Rumah Tangga (KRT) ini menerima pelbagai respon daripada netizen.

Bagaikan membaca novel, ramai yang tersentuh dan terkesan dengan cerita yang dikongsi. Ibu kandung sendiri yang selama ini diharap dapat memberikan bimbingan kepada isteri tetapi sebaliknya yang berlaku.

Dijodohkan oleh bapa

Screen Shot 2017-04-14 at 5.42.27 PM

Ada kesan lebam

Screen Shot 2017-04-14 at 5.42.37 PM

Tak sangka ibu sanggup lakukan begitu

Screen Shot 2017-04-14 at 5.42.48 PM

Musnah kepercayaan selama ini

Screen Shot 2017-04-14 at 5.42.57 PM

Bawa isteri keluar

Screen Shot 2017-04-14 at 5.43.09 PM

Dia tak punya sesiapa di dunia ini

Screen Shot 2017-04-14 at 5.43.19 PM

Pengajaran terbaik

Screen Shot 2017-04-14 at 5.43.33 PM

Sumber : KRT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

21 Comments

  1. bagus tindakan ko says:

    well, bapak aku pun tak suka pd bini aku.
    aku bawa keluar bini aku dan menyewa, sebelum perkara yg tak diingini berlaku.
    arwah mak aku sgt sayang pd bini aku.

  2. Salura says:

    Semoga dipermudahkan segalanya utk kamu suami isteri dan hidup bahagia hingga ke Jannah… Aamiiin x3

  3. Moda says:

    Kalau tengok foto cctv tu cam dr kisah lama kt India kot yg mk mertua dera menantu sampai kena pasang cctv utk buktikn.

  4. Musa says:

    Bro..,saya tidak kahwin lagi tapi saya rase ape yg bro rasa tuu sangat pedih dan saya terharu sangat2 walaupun isteri bro dulu beragama lain tapi jangan buat manusia begitu sekali..

  5. jambang celaka says:

    panjang sangat malas aku nak baca sampai habis… ok la tu ending gembira…

  6. Aku says:

    Ibu org paling agung paling tinggi darjatnya..walau keadaan berbeda sikap ibu sebegitu mmg wujud
    Biarlah ku pendam sebuah duka

    • Johari alias says:

      Aku sungguh happy dan sungguh terharu ko jaga isteri ko dgn penuh kasih sayang. Semuga Allah balas keikhlasan dgn masukkan ko dan isteri yg tercinta di syurga firdaus. Aamiin

  7. Suzana says:

    Ilmu agama mak.kau tu hanya untuk tontonan dan pujian manusia…pasal tu perangai setan

  8. Ku harapkan Syurga untuk mu kelak….
    ???

  9. nooor says:

    same cm aku rase n alami.tp xdelh smpi kna dera.stgh mtua ni dpn ank dia baik..tp blkg masya Allah

  10. wansya says:

    semoga kebahagiaan milik anda berdua… kepada ibu mu, aku doakan agar aib kamu akn trbuka stu hari nanti…

  11. Cuba berlaku adil says:

    Sama juga kehidupan aku. Dan aku juga berbuat demikian dengan menjauhkan mereka dengan orang2 yang suka melayan isteriku dengan tidak elok. Tidak aku biarkan isteriku berseorangan dengan mereka tanpa diriku lagi.

    Aku tersepit di antara tanggungjawab terhadap 2 perempuan yang aku sgt perlukan dan skrg aku merasa sangat terluka akan perbuatan mereka disana.

  12. Chibi Maruko Chan & Tamain says:

    ibu kamu nk “pukul madu dan nak lepaskn ketensionan pada ayah kamu”..tapi dilepakan nya pada isteri kamu. Tu sbb madu dia jauh sgt2, Marahkan nyamuk, kelambu di bakar. Lagi2 isteri kamu di pilih oleh bapa kamu sendiri.
    Itulah jenis pompuan yg masih ada di luar sana. Ada jenis pompuan mcm ni “derakan org lain” semata2 utk kepuasan diri dia. Ibu kamu takut nk berganduh dgn ayah kamu..silap2 nanti kena tampar dan di jandakan. Ada jenis pompuan takut “jadi janda” hanya kerna harta, nilai diri, lagi2 ibu kamu tu mcm yg kamu ckp…org yg berpetahuan dlm agama dan berpendidikan..rata2 kawan2 dia semua sofistikated dan berkedudukan tiada janda..jadi “dia makan dan bantai isteri kamu lah..

    • Intan tapi Kaca says:

      Agaknya ayah dia pun tak ngam ngan perangai hipokrit bini tua. Nak lepas takleh sbb pantang lepaskan bini tua klau berbini ramai. Gantung tak bertali je la tapi duk umah bini muda yang ngam.

  13. Bakal mak mertua says:

    Bila seorang ibu merasanya anak lelaki miliknya abadi beginilah jadinya. Si ibu lupa yang anak lelaki juga ada tanggungjawab lain dengan memegang amanah Allah semasa perjanjian pernikahan dengan isterinya.

    Moga aku menjadi ibu mertua yang baik-baik, cakap baik-baik, insha Allah semua akan datang baik-baik. Anak lelaki aku dapat, anak menantu pun aku dapat. Hidup nak tenang.