[VIDEO] Lelaki Bunuh Diri Terjun Kolam Air Panas, Penduduk Dedah Kisah Mistik Lokasi - OHBULAN!

berita

[VIDEO] Lelaki Bunuh Diri Terjun Kolam Air Panas, Penduduk Dedah Kisah Mistik Lokasi

April 4th, 2017 | by Hanis Aliaa | 8 comments
39.5K
reads
3.7K
shares
Kini Trending

Screen Shot 2017-04-04 at 12.09.20Indonesia memang diketahui umum terletak di sekitar lingkaran gunung berapi yang aktif. Mereka juga terkenal dengan kewujudan kolam air panas semulajadi hasil aktiviti vulkanik. Kolam Air Panas Semurup juga anatara salah satu tarikan di Jambi, Indonesia.

Ahad lalu seorang lelaki telah terjun ke dalam kolam air panas itu dipercayai dengan niat membunuh diri. Korang boleh tengok video di mana penduduk tempatan nak naikkan mayat mangsa ke atas.

Buka baju & terus terjun.

Mangsa yang dikenali sebagai Yuka Hendra, 22 tahun datang ke situ seorang diri. Mangsa duduk di pondok jualan sambil makan telur rebus. Ketika itu tiada sesiap yang sedang berniaga. Apabila saksi, Tesmanedi menghampiri mangsa, Yuka terus membuka bajunya lalu bergegas dan terjun ke dalam kolam air panas yang suhunya lebih kurang 85 darjah celcius.

Seperti ada yang panggil untuk terjun.Screen Shot 2017-04-04 at 12.40.45

Menurut masyarakat setempat Air Panas Semurup sering dijadikan tempat orang bunuh diri. Sudah banyak orang yang mengakhiri hidupnya di lokasi tersebut. Setiap orang yang bunuh diri yang tinggal hanya cebisan kain. Masyarakat setempat mengatakan bahawa jika pergi ke sumber Air Panas Semurup jangan ada niat sedikit pun untuk bunuh diri, kerana sumber air panas tersebut seperti memanggil-mangil jiwa yang berniat akan bunuh diri. Misteri kan?

Kredit : Tribun Jambi & Navol

8 Comments

  1. kaki tabur says:

    indon mmg bodoh..memalukan saja..

  2. Belacan says:

    Panggilan Pulau..itu tajuk citer lama2 masa kecik..ning yatimah kot belakon.masa kecik tgok seram, memmg takut…sbb kecik kan.

    Tapi ini “panggilan lubuk berpuaka”..boleh buat citer seram ni..mana yg ada masalh rmhtnga / bisness yg x dpt dislamatkn lgi.then ada hati nk mati terjun kt lubuk ni..maka akan terjadi betulah…sbb lubuk ni dgr, jadi jgn ada niat x baik.

  3. Hitler says:

    pokok pangkalnya dalaman kita tu kuat ke tak. kalau jenis macam pondan, kena jentik sikit pun dah melolong nangis, memang pergi kolam tu cari maut jelah

  4. Berita hodoh,nasi lemak bnyak minyak