[VIDEO] Pelawaan Untuk Bersama Mat Salleh Ditolak, Gay Tua Amuk Dalam MRT Di Singapura - OHBULAN!

berita

[VIDEO] Pelawaan Untuk Bersama Mat Salleh Ditolak, Gay Tua Amuk Dalam MRT Di Singapura

April 20th, 2017 | by Hanis Aliaa | 10 comments
45K
reads
3.4K
shares
Isu & Kontroversi

headerDunia kini semakin tenat. Video ini viral di Singapura apabila seorang lelaki warga Amerika Syarikat di serang oleh seorang warga emas. Warga emas itu mengamuk di dalam MRT selepas pelawaannya ditolak oleh lelaki yang dikenali sebagai Joe DeMarini. Berani sungguh uncle ni. Apa nak jadi dengan dunia sekarang?

“Saya tahu awak gay, jadi jom f**k”1

Hey kawan-kawan Singapura sekadar peringatan, lelaki ini menyerang saya secara fizikal di MRT, jadi jika anda pernah melihat dia, jaga-jaga. Saya bersama rakan dan lelaki ini mendekati saya – mabuk – dan berkata dia gay, dan dia mahu f**k saya. Dia berkata, “Saya tahu awak gay, jadi mari kita f**k.”

Ini berterusan selama beberapa minit dan saya dengan bersopan cuba meredakan keadaan, namun kemudian dia mula menjerit pada rakan saya apabila kawan saya campur tangan; Saya tidak akan biarkan ini berlaku, dan saya mula rasa marah. Dia mengugut kawan saya, dan beberapa orang lain yang campur tangan dalam train  (beberapa orang sedang merakam). Dia memegang saya dan saya memberitahunya untuk tidak, dan saya secara ringkas hilang sabar – selepas itu dia menampar saya di bahagian tepi kepala. Dia terus menampar, dan apabila seorang wanita cuba untuk mengambil gambar, dia cuba untuk menendang telefon wanita itu dari tangannya. Apabila rakan saya dan saya turun di perhentian kami, dia pun turun juga, tetapi kami berjaya mengelak dari dia dan meninggalkan stesen tanpa dia mengikuti kami.

Bagi anda yang tidak tahu: Saya tidak gay (perkara itu tak penting). Walau bagaimanapun, saya tidak betul-betul sesuai dengan “maskulin” acuan masyarakat, jadi sering kali saya di salah anggap – beberapa kali di seluruh dunia, sebagai contoh, saya telah mendapat kritikan untuk membawa “dompet lelaki.” Secara peribadi, ini adalah mengapa saya perlu feminisme: jadi saya boleh yakin dengan diri saya sendiri dan tidak merasa seperti saya perlu memenuhi apa-apa peranan jantina yang diberikan kepada saya. Walau bagaimanapun, saya menghargai bahawa wanita mungkin perlu berurusan dengan perkara ini (atau sekurang-kurangnya ancaman) secara agak tetap.

Bagi mereka bertanya “Mengapa engkau tidak melawan atau hubungi polis?” Saya berkata, “Saya seorang pendatang putih di negara di mana saya tidak mempunyai kewarganegaraan dan seorang minoriti -. Penguatkuasaan undang-undang tidak boleh berpihak kepada saya, walaupun ada video dan bukti foto” Ini adalah sesuatu yang saya pelajari semasa tinggal di Korea Selatan, di mana tidak ada orang akan melindungi anda apabila Korea bertentangan dengan anda. Dalam keadaan ini, mungkin saya akan dituduh menghasut keganasan, dan didakwa dengan sewajarnya.

“Saya rasa teruk sampai tak boleh tidur”2

Saya berasa cukup seksa tentang perkara ini – selepas 2:30 pagi dan saya tidak dapat tidur; Saya tidak dapat untuk menonton video ini. Adakah itu normal? Dalam erti kata, saya rasa bertuah kerana mempunyai rakaman: ia bukti! Dan lain-lain telah merakamnya juga! Sesetengah orang akan mati dapatkan bukti!

Namun di sini saya, terlalu malu dan terlalu malu untuk menontonnya.

Tamparan di kepala bukan apa-apa, benar, tetapi saya berasa benar-benar resah – Singapura telah menjadi cubaan sejak hari pertama saya, dan kejadian ini tidak membantu. Sejujurnya, Saya agak mabuk dan tidak tahu apa yang saya rasa.

Saya harap saya sempat mengucapkan terima kasih kepada membantu dan meletakkan diri mereka di antara saya dan lelaki ini, tetapi saya terlalu bingung untuk buat demikian (sekurang-kurangnya saya berterima kasih kawan saya, yang merakam video). Saya harap saya dalam gerabak kereta api yang berbeza, dan seluruh keadaan boleh telah dielakkan. Adakah ia kolar V saya pakai? Seluar jeans skinny koyak saya? Saya mungkin sepatutnya kawal marah saya, tetapi itu bukan watak saya. Bolehkah saya dapat satu cara untuk secara aman selesaikan keadaan ini? Ia jelas bukan salah saya tetapi, entah bagaimana, sebahagian daripada saya yakin ia adalah salah saya.

Saya kena kerja pada waktu pagi, jadi satu-satunya perkara yang perlu dilakukan adalah paksa (atau sekurang-kurangnya cuba untuk mendapatkan beberapa tidur). Saya telah berjaya dalam beberapa tahun daripada saya boleh pernah membayangkan, dan saya telah bertemu dengan begitu ramai orang luar biasa dan sokongan sepanjang jalan – Saya tidak boleh membiarkan beberapa orang di dunia menghalang saya, boleh ke ?

“Saya gay!”

Kredit : Joe DeMarini

10 Comments

  1. Did says:

    Pakcik dtg malaysia..kt sini rmai gay haha

  2. Moda says:

    ‘Sakit’ rasanya uncle ni. Kesian
    Kot ye pun kemaruk,depan2 public dlm train, haha

  3. astakonah says:

    translation tu pun… google translate sgt…i’m not gay = saya tidak gay. pls la try hard sikit atleast

    • bidin says:

      org yg tulis post ni mkn gaji buta la tu..copy paste google translate

      • eeeee says:

        x yah translate pun x pe… ramai je yg faham / baca BI… btw, dah sangap sgt kot lelaki gila ni?

  4. m says:

    ‘he signal me, i come.’ disgusting old man!

  5. viralsangat says:

    Apek2 cina kat singapore memang suka lempang orang gamaknya . haha. haritu dengan perempuan yang lambat kat ATM (cakap je, tak lempang) tapi laki yang ni kena lempang betul2 hahaha. ape kena la #attitude #rude #disgusting