berita

Video: Persembahan Terbaik Oleh Azlan & Ziana Zain Di ABPBH 2011, Meremang Bulu Roma!

April 10th, 2012 | by Ell | 20 comments
Video Popular

Video: Persembahan Terbaik Oleh Azlan & Ziana Zain Di ABPBH 2011, Meremang Bulu Roma!

Jika Anugerah Juara Lagu 26, persembahan paling mantap adalah dari Alyah dengan lagu berjudul Kisah Hati, di malam Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 pula persembahan bertenaga dari Azlan The Typewriter dan Ziana Zain masih terngiang-ngiang lagi di telinga kami.

Kedua penyanyi yang mempunyai vokal mantap dan mampu meremangkan bulu roma para pendengar telah berganding dan mempersembahkan lagu berjudul “Anggapanmu” dan “Lagu Untukmu”. Apa yang menarik, kedua mereka dilihat seperti ‘cabar-mencabar’ vokal masing-masing sehinggakan kesemua penonton di Arena Of Stars, Genting Highland berdiri dan bertepuk tangan.

Kami tidak pasti dengan anda yang menonton dari kaca tv, tapi kami yang berada di Arena Of Stars sememangnya nak tercabut bulu roma dek kerana vokal mereka yang terlalu awesome!

OHBULAN! tidak merakamkan video persembahan mereka namun video ini sudah boleh ditonton di Youtube. Mari kita lihat video persembahan Azlan The Typewriter & Ziana Zain selepas ini ya!

Ell

Ell

Editor at M Driven Sdn Bhd
A marketing student who suddenly throw himself into a world of entertainment. He start himself zero and now you can call him a hero. Wuuuu!

20 Comments

  1. nur adila bt. ahmad says:

    persembahan mereka memang paling best dan mengkagumkan kombinasi antara 2 era.. Suara Ziana Zain antara artis tempatan yg. terhebat di tanah air.

    (1)
  2. Persembahan yang paling best malam ABPBH 2011.

    (0)
  3. shida says:

    mmg terbaik lah=)

    (0)
  4. Ibucool says:

    Mmg sgt2 brtenaga. Ziana pn lain mcm smgt mnyanyi cm nk lps geram kt mikrofon tu..hu3

    (0)
  5. awekqzpoyo says:

    kak ziana ngan lan mmg the best ar.. kalah semua persembahan yg lelain..hebat gler…^_^

    (0)
  6. siti says:

    Biasa je… semua tu tak sembahyang tu yang syok habis pada hal tak tera mana pun. Aurat…

    (0)
  7. damya hanna says:

    Awesome!!!!

    (0)
  8. asdfdgdfgadfa says:

    apa la yg best sgt..aku pelik apsal la org kita punya edukasi musik setakat sampai tahap tu je…kalau vokal menyanyi jerit tinggi2 tu kira gempak…ramai2 bersorak..kalau guitarist..solo laju gila babas shredding tak hingat kira gempak..mmg teruklah org malaysia punya tahap pemahaman tentang muzik..sbb tu tak maju2 muzik kita.lagi satu modal tv stesyen malaysia ni kalau ada anugerah apa2, mesti azlan, black, hazama, fiq..eeee tak boring ke..pastu jemput otai2 rock kesian zaman 80an…tahpape..takde kamajuan langsung.

    (0)
  9. minat ke says:

    bes ker?aku rse mcm skit tlinga jek duk tjerit2
    si azlan tu suara da la mcm tkepit..bingit siot!!

    (0)
  10. JustMe says:

    kita sptutnya mghargai bakat & kmampuan mereka. jika x, siapa lg? bkn smua org ble nynyi nada tgi mcm ni…we should b proud.. of them… =) (mmg awesome)

    (0)
    • frt says:

      kenapa pulak kalau nada tinggi tu best? bukan mengutuk artis di atas..cuma pelik kenapa suara nada tinggi dikira dahsyat dan terer serta hebat kat malaysia ni?

      (0)
  11. mas cotek says:

    mcm miming jer…..

    (0)
  12. arman william says:

    saya dari Indonesia
    saya fikir penyanyi malaysia banyak yang berbakat. tetapi para pencipta lagu mesti lebih giat lagi membuat lagu-lagu yang spectakuler. sehingga dapat diterima oleh banyak orang dan para penyanyinya tidak monoton itu keitu sahaja meski ada reformasi dibidang muzik. dan negara malaysia juga tidak harus membatasi karya seni seseorang selama hal tersebut masih dalam hal yang bisa ditolerir. dan masyarakat juga harus lebih memandang seni itu dari sisi positif dan tidak memandang dari pakaian luaran yang dikenakan yang dapat membatasi gerak seorang individu tersebut selama mereka masih merasa fine. terlebih lagi musisi malaysia harus tetap well come terhadap musisi luar yang dapat memberikan warna bagi perkembangan muzik malaysia itu sendiri sehingga dapat melihat apa sebenarnya yang diinginkan para peminat muzik. dan jadikan persaingan tersebut sebagai alat untuk introspeksi diri bagi kelanjutan muziknya. oleh sebab itu harus ada keberagaman dalam industri tersebut. saya bukan membanggakan indonesia dalam hal muzik ataupun kepribadian tetapi muzik indonesia sangat beragam dan penuh dengan persaingan sehingga melahirkan banyak musisi handal yang senantiasa berfikiran bagaimana memberikan sesuatu yang terbaik agar tetap survive. dan bagi OH BULAN. jika ingin memberikan pendidikan kepada masyarakat jangan terlalu menulis hal-hal yang berupa penghinaan atau rasis terutama kepada indonesia atau musisinya karena hanya akan memperkeruh keadaan. kalau di Indonesia blog jarang dikunjungi dan dikomentari. kalaupun ada dari sedikit masyarakat indonesia berbicara atau berprilaku tidak sopan itu adalah individunya bukan Indonesianya. seperti di youtube, atau diblog-blog tidak semua orang indonesia menyukai perkataan yang tidak sopan terhadap malaysia tersebut ITU HANYA SEDIKIT JE. indonesia itu punya penduduk hampir 200 jiwa. kalau berbuat tidak patut 100 atau 1000 orang cube bandingkan dengan 2 juta. kami sangat well come terhadap semua bangsa di industri TV. boleh dilihat mau orang dari ASIA, uerope atau amerika mereka banyak jadi selebritis di indonesia kami menerima mereka dengan baik. saya ingin membuat lagu untuk ziana zain. tank u

    (0)
  13. arman william says:

    saya dari Indonesia
    saya fikir penyanyi malaysia banyak yang berbakat. tetapi para pencipta lagu mesti lebih giat lagi membuat lagu-lagu yang spectakuler. sehingga dapat diterima oleh banyak orang dan para penyanyinya tidak monoton itu keitu sahaja meski ada reformasi dibidang muzik. dan negara malaysia juga tidak harus membatasi karya seni seseorang selama hal tersebut masih dalam hal yang bisa ditolerir. dan masyarakat juga harus lebih memandang seni itu dari sisi positif dan tidak memandang dari pakaian luaran yang dikenakan yang dapat membatasi gerak seorang individu tersebut selama mereka masih merasa fine. terlebih lagi musisi malaysia harus tetap well come terhadap musisi luar yang dapat memberikan warna bagi perkembangan muzik malaysia itu sendiri sehingga dapat melihat apa sebenarnya yang diinginkan para peminat muzik. dan jadikan persaingan tersebut sebagai alat untuk introspeksi diri bagi kelanjutan muziknya. oleh sebab itu harus ada keberagaman dalam industri tersebut. saya bukan membanggakan indonesia dalam hal muzik ataupun kepribadian tetapi muzik indonesia sangat beragam dan penuh dengan persaingan sehingga melahirkan banyak musisi handal yang senantiasa berfikiran bagaimana memberikan sesuatu yang terbaik agar tetap survive. dan bagi OH BULAN. jika ingin memberikan pendidikan kepada masyarakat jangan terlalu menulis hal-hal yang berupa penghinaan atau rasis terutama kepada indonesia atau musisinya karena hanya akan memperkeruh keadaan. kalau di Indonesia blog jarang dikunjungi dan dikomentari. kalaupun ada dari sedikit masyarakat indonesia berbicara atau berprilaku tidak sopan itu adalah individunya bukan Indonesianya. seperti di youtube, atau diblog-blog tidak semua orang indonesia menyukai perkataan yang tidak sopan terhadap malaysia tersebut ITU HANYA SEDIKIT JE. indonesia itu punya penduduk hampir 200 juta jiwa. kalau berbuat tidak patut 100 atau 1000 orang cube bandingkan dengan 200 juta. kami sangat well come terhadap semua bangsa di industri TV. boleh dilihat mau orang dari ASIA, uerope atau amerika mereka banyak jadi selebritis di indonesia kami menerima mereka dengan baik. saya ingin membuat lagu untuk ziana zain. tank u

    (0)
    • frt says:

      sabar aja arman..kami di malaysia pon bukan semuanya berifkiran negatif begitu…kebanykkannya anak2 sekolah yg suka jadi “keyboard warrior”..kita semua serumpun..pedulikan aja perkara2 remeh temeh begitu.bukan saja KITA dimana2 saja seluruh dunia terjadi perkara rasis sebegini..itu semua masalah individu….Kalau george bush yg dikatakan kejam..marah aja si Bush bukan negaranya ..just enjoy the music la arman :)

      (0)
  14. mohd azdhar ruslan says:

    ape khabar semua

    (0)